نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 10:09

ساده زیستی و مردم داری افتخار بزرگ جامعه روحانیت است

اراک- امام جمعه اراک گفت: ساده زیستی و مردم داری افتخار بزرگ جامعه روحانیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح پنجشنبه در درس خارج فقه و اصول در شرح حدیث امام سجاد (ع) اظهار داشت: این حدیث هم در کتاب اصول کافی آمده است و هم در کتاب تحف العقول که در کتاب اصول کافی با سلسله سند راویان حدیث بیان شده در حالی که در تحف العقول بدون سند آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: لذا در کتاب اصول کافی دارای سند است و استناد به آن قوی‌تر است، امام سجاد (ع) در این حدیث در مورد عالم برزخ، قیامت و شرایط آن، مفصل توضیح داده اند و از جمله اینکه در قیامت هیچ لغزشی اقاله نمی‌شود و از آن چشم پوشی نمی‌گردد.

وی ادامه داد: اگر شیطان انسان را دعوت به گناه کرد مبادا انسان قبول کند و باید بوسیله تقوا جلوی وسوسه‌های شیطانی بایستد و با توجه به آیات سوره اعراف، تقوا بهترین سپر دفاعی انسان در برابر شیطان است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: داستانی در مورد علامه جعفری است که ایشان در جمعی از علما، در پاسخ به سوالشان؛ به جای انتخاب دنیا و زیبایی‌ها آن، دیدار با امیر المومنین (ع) را انتخاب کرده اند و آن توفیق هم در نهایت نصیبشان شد.

وی افزود: بعداً علامه جعفری گفتند که من هر چه دارم از عنایات امیر المومنین (ع) است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: سیره علما، ساده زیستی بوده و برخی از علما در ساده زیستی، بسیار بارز و برجسته بوده اند از جمله آیت الله بروجردی که بنده وقتی خدمت ایشان رسیدم، ساده زیستی را در زندگی ایشان به خوبی مشاهده کردم.

وی خاطر نشان کرد: ساده زیستی و مردم داری افتخار بزرگ جامعه روحانیت است و این دو مؤلفه روز به روز باید در بین روحانیت تقویت شود و حوزه‌های علمیه باید توجه ویژه به این دو مؤلفه داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424107

مهمترین اخبار ایران و جهان: