نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 11:56

فارس من| درخواست نظارت جدی بر محتوای فیلم‌ها و نمایش‌های روی صحنه

مخاطبین فارس من خبرگزاری فارس در پویشی خواستار نظارت جدی بر محتوای فیلم‌ها و نمایش‌های روی صحنه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، تاثیر بسیار زیاد آثار هنری بر ناخودآگاه انسان باعث می‌شود تا محتوای این آثار از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

نظریه‌پردازان بسیاری درباره این تاثیر صحبت کرده‌اند، اما شاید مهم‌ترین آنها واقعگرایان باشند که درباره آموزش صحبت کرده و هنر را از عناصر مهم آن دانسته‌اند.

فردریک شومان به‌عنوان یکی نظریه‌پردازان مهم واقعگرا که تاثیر مفاهیم مختلف بر سیاست و جامعه را تفسیر می‌کند، سینما و نمایش را سبب آموختن عمقی بسیاری از مسائل حتی امور پیچیده در انسان‌ها بیان می‌کند، این دانشمند از اساس هنر را راهی برای تعلیم مفاهیمی می‌داند که باید در ناخودآگاه انسان مؤثر باشد.

شاید همین مفاهیم باشد که باعث شده بسیاری از مخاطبین سامانه فارس من خبرگزاری فارس در چندین پویش خواستار نظارت جدی بر محتواهایی باشند که در جامعه ایران امروز ارائه می‌شود.

یکی از این پویش‌ها با عنوان «درخواست نظارت جدی بر محتوای فیلم‌ها و تئاتر» خواستار نظارت بر محتوای آثار سینمایی و نمایش‌های روی صحنه شده است.

در متن این پویش آمده است: «با توجه به تولید و پخش فیلم‌هایی با محتوای توهین‌آمیز به اصول دین و تمسخر متدینین (مانند فیلم چپ، راست) و همچنین نمایش صحنه‌ها و پوشش‌های مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی در برخی فیلم‌ها و تئاترهای در حال اجرا و اعطای مجوز اکران به چنین محتواهایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخواست نظارت جدی و توقف تولید و اکران چنین مواردی را داریم.»

پیش از این هم مخاطبین فارس من در پویشی به اعتای مجوز اکران به فیلم «چپ، راست» به دلیل آنچه نشان دادن خلاف واقع چهره افراد مذهبی عنوان شده بود اعتراض کرده بودند که در مطلبی باعنوان «فارس من| علت مجوزدهی به فیلم چپ، راست چیست؟» منتشر و مطالبه شد.

همه این موارد نشان دهنده اهمیت این موضوع برای مخاطب است، موضوعی که با توجه به آنچه گفته شد، اهمیت آن دور از انتظار نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424407

مهمترین اخبار ایران و جهان: