نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 12:20

انتقال ۴ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی به شمال کشور

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور با اشاره به انتقال ۴ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی به شمال کشور گفت: شرکت نفت ایران از نظر تکنولوژی در صدر کشورهای جهان قرار داشته و این یک ادعا نیست بلکه قابل لمس است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد مهدی جامعی پیش از ظهر امروز در جمع  خبرنگاران، اظهار کرد: پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های لازم برای صادرات نفت در این مجموعه وجود دارد و براساس برنامه و نیاز کشور صادرات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت نفت ایران از نظر تکنولوژی در صدر کشورهای جهان قرار دارد و این ادعا نیست بلکه آن چیزی از است که واقعا در حال لمس است و همیشه در این مجموعه تلاش شده که تجهیزات،نیازمندی‌ها و امکانات به روزرسانی شود.

جامعی با اشاره به فعالیت سیستم پایش الکترونیکی در این مجموعه،گفت: در بحث امنیت هم پیشرفته‌ترین تجیهزات امنیتی به لحاظ اطفاء حریق و سرقت نصب شده تا جائیکه در سه سال گذشته حادثه‌ای در حوزه خطوط لوله نفت و مخابرات شمال کشور ثبت نشده است.

وی با اشاره به فاصله انتقال خطوط لوله از ری تا ساری به طول ۲۸۴ کیلومتر تصریح کرد: همه اقدامات نگهداری توسط کارشناسان شرکت انجام می‌شود و به لحاظ دانش در این زمینه جز کشورهای توانمند در این بخش هستیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور با اشاره به تعداد زیرساخت‌های خطوط لوله در کشور، گفت: در این مجموعه همزمان امکان انتقال نفت خام و فراورده‌های نفتی وجود دارد.

وی میزان سوخت منتقل شده در مجموعه خطوط لوله و مخابرات شمال کشور ار بیش از ۴ میلیارد لیتر اعلام کرد و افزود: بیش از ۳ میلیارد لیتر در مازندران و مابقی در استان گلستان توزیع شده است، رویه انتقال سوخت رو به افزایش است.

جامعی در ارتباط با برخی مشکلات کمبود سوخت و مسائلی که مطرح می‌شود، افزود: ذخیره مناسب سوخت در استان مازندران وجود دارد حتی برای پیک سفر شهریورماه ما هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی درباره توزیع سوخت یورو چهار در استان مازندران، گفت: سوخت استاندارد در همه جای استان مازندران توزیع می‌شود اما یورو چهار فراتر از استاندارد است و براساس پروتکل‌های وزارت نفت این سوخت تنها در مراکز استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور درباره احتمال سرقت از این مجموعه، اظهار کرد: میزان ورودی و خروجی فرآورده‌های نفتی به صورت لحظه‌به لحظه کنترل می‌شود از طرفی پایش‌های الکترونیکی در طول لوله انجام می‌شود و در کنار آن پایش‌های حضوری به صورت مرتب انجام می‌شود و امکان سرقت از خطوط لوله وجود ندارد، حتی نشتی‌های اندک به خاطر برخی خوردگی‌ها هم در کوتاه‌ترین زمان قابل ردیابی و شناسایی است.

وی اضافه کرد: این همه دقت به پشتوانه مخابرات صنعتی این مجموعه که به صورت دیسپاچینگ با همدیگر در ارتباط هستند، سیستم مخابراتی بسیار پیشرفته صنعتی در این مجموعه داریم و با ضریب اطمینان این پایداری برای شبکه وجود دارد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور در پایان، گفت: برای جلوگیری از زنگ‌زدی از سیستم حفاظت کاتدیک استفاده می‌کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439795

مهمترین اخبار ایران و جهان: