نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:50

هیات رئیسه جدید شورای مشکین دشت، نیامده شهردار را برکنار کرد

هیات رئیسه جدید شورای اسلامی شهر مشکین دشت در اولین جلسات پس از حضور در سمت جدید، موضوع استیضاح علیرضا صفرخانلو شهردار مشکین دشت را مطرح کرد ودر نشست امروز با ۵ رای موافق استیضاح شهردار این شهر از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، روز شنبه گذشته ۱۴ مرداد در نشستی فوق‌العاده اعضای سومین سال از ششمین دوره هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشکین دشت انتخاب شدند. روز پنحشنبه ۱۹ مرداد در نشست فوق العاده شورای اسلامی این شهر با موضوع بررسی طرح سؤال از شهردار برگزار شد و در انتهای جلسه، اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع نشدند.

 اسدپناه رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت در این خصوص گفته که سه ماه پیش طی مکاتبه‌ای ۱۱ مورد در قالب تذکر کتبی به شهردار ابلاغ شد. پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های مکرر، سرانجام با امضای ۶ نفر از اعضای شورا، طرح سوال در ۷ بند به شهردار ابلاغ شد و پس از اتمام مهلت قانونی، در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ شهردار بهمراه معاونین و چندتن از مسؤلین واحدهای شهرداری در جلسه‌ فوق العاده شورا جهت پاسخگویی به سوالات در صحن شورا حضور یافتند.

اسدپناه گفته که پس از ارائه پاسخ به سوالات، اکثریت اعضای شورا از پاسخ‌های وی قانع نشدند و درخواست استیضاح شهردار اعلام وصول شد.

در یکصدو چهل و دومین نشست شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت که امروز شنبه با موضوع استیضاح شهردار و  حضور تمامی اعضای شورا برگزار شد، علیرضا صفرخانلو شهردار مشکین دشت برکنار و عباس کشاورز سرپرست شهرداری مشکین دشت شد. 

به گفته اسدپناه رئیس شورای مشکین دشت،  دعوت کتبی شهردار برای بیان آخرین دفاعیات و عدم حضور ایشان، استیضاح ایشان به رای گذاشته شد و با ۵ رای موافق توسط اعضای شورا  به تصویب رسید.

بنابر رای اکثریت اعضای شورای اسلامی مشکین دشت صفرخانلو از سمت شهردار برکنار 

و عباس کشاورز با ۵ رای به عنوان سرپرست شهرداری مشکین دشت  انتخاب شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441451

مهمترین اخبار ایران و جهان: