نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 20:26

شولتز: برای ارسال موشک تاروس به اوکراین تصمیم نگرفته‌ایم

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که این کشور هنوز درباره ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین تصمیم گیری نکرده و باید با دقت در این باره تصمیم گیری شود.

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت که هنوز درباره ارسال موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین تصمیم گیری نشده و تاکید کرد که باید با دقت در این باره تصمیم گیری شود.

وی که با روزنامه «برلینر زیتونگ» مصاحبه می‌کرد، گفت که شاید باید بُرد موشک‌ها برای اوکراین تغییر یابد تا مانع از آن شود که تسلیحات آلمان علیه خاک روسیه استفاده شود.

شولتز ادامه داد: «همانند گذشته، ما همیشه هرتصمیمی را بسیار با دقت چک می‌کنیم که کدام کار می‌کند و مشارکت ما چگونه می‌تواند باشد».

صدر اعظم آلمان تاکید کرد که قصد ندارد هیچ عجله‌ای در این موضوع داشته باشد و گزارش‌ها درباره محدود کردن بُرد فنی هواپیماها را نیز تایید کرد. 

وی ضمن رد کردن گزارش‌ها درباره تردید آلمان گفت: «تصمیم‌ها باید همیشه با دقت باشد و من به این رویکرد ادامه می‌دهم».

شولتز همچنین تاکید کرد که اکثریت شهروندان آلمانی معتقدند که این رویکرد صحیح است که هرگونه درخواست برای انتقال تسلیحات، به سرعت با پاسخ مثبت همراه نشود.

صدر اعظم آلمان به این موضوع اشاره کرد که این کشور پس از آمریکا بیشترین حمایت‌ها را از اوکراین داشته است.

وی افزود: «این حمایت‌ها اغلب با تانک‌ها و با خمپاره‌ها بوده و ما پیشتر نیز با سامانه دفاع هوایی این کار را انجام داده‌ایم».

رسانه‌های آلمانی روز شنبه نیز از عدم تمایل آلمان در ارسال موشک‌های کروز به اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با ارتش روسیه خبر داده بودند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440607

مهمترین اخبار ایران و جهان: