نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 17:46

انتقاد بیرانوند از جذب دروازه‌بان خارجی توسط پرسپولیس/ "چیزهایی درباره خالدآبادی می‌شنوم که ناراحت می‌شوم"

علیرضا بیرانوند از جذب دروازه‌بان خارجی توسط باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد و گفت که با این کار سهمیه بازیکنان خارجی سرخپوشان از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا بیرانوند بعد از حضور در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: به دلیل صحبت‌هایی که بعد از بازی آلومینیوم انجام دایم به کمیته انضباطی دعوت شدم. صحبت‌هایی که بعد از بازی انجام دادم به نفع باشگاه پرسپولیس و هواداران این تیم بود و بی‌احترامی به شخصی انجام ندادم. فقط برای هواداران و باشگاه پرسپولیس بود که گفتم اگر قرار است بازی‌های ما بدون هوادار باشد، ورزشگاه میزبان ما را عوض کنید.  امروز این مسئله را در کمیته انضباطی توضیح دادم و فکر می‌کنم جلسه خیلی خوبی بود.

وی در واکنش به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه بازسازی ورزشگاه آزادی نیازمند نگاه کلان‌تر از وزارت ورزش است،  اظهار داشت: نمی‌توانم درباره این موارد نظر دهم و فقط می‌توانم از هواداران پرسپولیس دفاع کنم چون دوست داشتم اولین بازی فصل جدید را با حضور هواداران برگزار شود. تیم ما سه قهرمانی آورده بود و آنها دوست داشتند که حضور داشته باشند. فکر کنم تا چندین هفته نمی‌توانند بازی را با حضور هواداران برگزار کنند. چیزی که من شنیدم و طبق نامه‌ای  که آقای درویش به سازمان لیگ ارسال کرده، قرار است در بازی هفته سوم با ذوب‌آهن، کاپ قهرمانی سوپرجام را به ما بدهند که باید با حضور هواداران باشد. به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم بدون حضور هواداران جشن قهرمانی برگزار شود.

دروازه‌بان پرسپولیس ادامه داد: روز گذشته با آقای قنبرزاده (نایب رئیس فدراسیون فوتبال) صحبت کردم و گفتم چون قرار است کاپ سوپرجام را به ما بدهند و باید بازی با هوادار باشد. حالا ورزشگاه آزادی یا جای دیگر را آماده کنند؛ اما باید با حضور هواداران جشن قهرمانی باشد. تنها چیزی که می‌دانم، توافق بین باشگاه و سازمان لیگ، اهدای جام به پرسپولیس در هفته سوم یا همان زمان برگزاری بازی با ذوب‌آهن است. در این موقعیت هواداران علاقه دارند در ورزشگاه حاضر باشند.

بیرانوند پیرامون تقابل پرسپولیس و تراکتور در هفته دوم لیگ برتر، عنوان کرد: تراکتور تیم خیلی خوبی است و بازیکنان با کیفیتی جذب کرده است. بازی اول برای همه تیم‌ها شرایط خاص خودش را دارد و نتیجه را واگذار کردند ولی ما می‌دانیم با چه تیم با کیفیتی در خارج تهران و در زمین تراکتور مسابقه داریم. امیدوارم بازی خیلی خوبی باشد. آرزوی من همیشه این است که هر دو تیم صحیح و سالم و بدون مصدوم از زمین مسابقه خارج شوند. هر کسی بتواند از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند. خوب بجنگد و تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد، مسلماً می‌تواند نتیجه بگیرد.

وی درباره دفاعیه خود و خطر بابت محرومیت تعلیقی قبلی، گفت: تا جایی که می‌دانم صحبت‌های خیلی خوبی انجام دادم و حس می‌کنم تصمیم درست و حسابی می‌گیرد و مطمئنم اتفاق بدی برایم نمی‌افتد.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره ارزیابی تیم‌ها بعد از برگزاری هفته نخست لیگ برتر، تصریح کرد: هنوز مشخص نمی‌کند. بعضی وقت‌ها یکسری تیم‌ها می‌گفتند نمی‌توانیم نتیجه بگیریم و شرایط خاص خودشان را دارند. تمرینات دیر شروع شده  و بازیکن نگرفتند و اتفاقاتی افتاد که از هفته اول تا هفته سوم - چهارم نمی‌شود روی هیچ تیمی نظر قطعی بدهید یا بگویید تیم خوبی است، قهرمان می‌شود یا مدعی باشد. از هفته هفتم به بعد این تیم می‌تواند تیم‌های مدعی را انتخاب کنیم و ساختار، نظم و نوع بازی آنها را ببینید مشخص می‌شود که چه رقیب سرسختی هستند.

بیرانوند در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه عدم جذب دروازه‌بان می‌تواند در صورت بروز اشتباه یا مصدومیت به وی فشار وارد کند، گفت: اگر فقط بحث گرفتن دروازه‌بان خارجی باشد، بازیکنی که وارد ایران می‌شود باید در 60 درصد مسابقات بازی کند و تا جایی که می‌دانم هر باشگاهی می‌تواند 6 بازیکن خارجی بگیرد. اگر نتواند در 60 مسابقات از این بازیکنان استفاده کند، سهمیه جذب بازیکنان خارجی آن تیم می‌سوزد. در حال حاضر پرسپولیس سه بازیکن خارجی دارد و شاید یکی از آنها 40 تا 50 درصد بازی کند.  تا آنجایی که می‌دانم پرسپولیس با دروازه‌بان  خارجی تمام کرده است. فکر می‌کنم گلر 19 ساله برزیلی است که جذب کردند ولی با این کارشان یک سهمیه فصل آینده تیم را می‌سوزانند.

وی افزود: اینطور نیست که من نگذارم بازی کند ولی خودتان دیدید دنبال این نیستم که بخواهم همه بازی‌ها را بازی کنم. فصل قبل احمد گوهری با من کار می‌کرد ولی چون حس کردم بدون حاشیه زحمت می‌کشد دوست داشتم در قهرمانی سهم داشته باشد. از ننکا درخواست کردم که در بازی با نساجی حتماً دقیقه 80 به بعد به احمد (گوهری) بازی بدهد آن هم به دلیل رفتاری که با من در یک سال داشت و با من همراه بود. حرف نمی‌زد و خوب کار می‌کرد. گلر خارجی سهمیه زیر 21 سال فقط سهمیه می‌سوزاند و 14-15 میلیارد تومان پول می‌رود. می‌توان این پول را برای بلیت هواپیما، هتل یا... کنار گذاشت. ما جوانان خوبی داریم. یکی از دروازه‌بان‌های خودمان را می‌دانم که تیم هوادار به دنبال جذب وی است. برای دروازه‌بان دوم صددرصد دنبالش هستند اما چون قرارداد پنج ساله با پرسپولیس دارد آقا یحیی اجازه جدایی او را نمی‌دهد.

بیرانوند پیرامون صحبت با محمدرضا خالدآبادی پیش از انتقال به استقلال گفت: با خالدآبادی صحبت کردم و به او گفتم ای کاش به پرسپولیس می‌آمدی. گفتم خودم کمکت می‌کنم و در تیم امید هم بود. چیزهایی درباره خالدآبادی می‌شنوم که واقعاً ناراحت می‌شوم. او فصل قبل گلر با کیفیتی نشان داد. به هر حال گلر یک تیم فوتبال امید ایران است. فکر می‌کنم استفاده از او برای عنایتی دردسرهایی داشته باشد.

وی درباره امیدواری برای بهبود رکورد کلین شیت خود، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش خودم را انجام می‌دهم که بهترین عملکرد را برای پرسپولیس داشته باشم. خدا را شکر در این چند سال هم این اتفاقات برای من  افتاد. درست است که بحث کلین شیت است اما برای کل تیم است. اگر بیرانوند عُرضه دارد تک نفره مقابل تیم‌های دیگر بازی کند تا گل نخورد. از فورواردی که آنجا داریم تا تا نفر آخری که حسین کنعانی، فرشاد فرجی، مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی هستند در این امر نقش دارند.  همه تیم زحمت می‌کشند و من سهم کوچکی در کلین شیت دارم. تمام تمرکزم را می‌گذارم به تیم کمک کنم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران درباره احتمال رؤیایی ملی پوشان با آنگولا در دیداری تدارکاتی، گفت: «چی چی گولا»؟! صلوات بفرستید!

انتهای پیام/

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1440395

مهمترین اخبار ایران و جهان: