نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 15:43

ثبت نام ۷۶۴ نفر در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس

زاهدان- معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان از پیش ثبت نام ۷۶۴ نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا شریفی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید مالکی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان اینکه ۷۶۴ نفر از سیستان و بلوچستان در پیش ثبت نام الکترونیکی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند، افزود: از این میزان، ۸۵ درصد را آقایان و ۱۵ درصد را بانوان به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: در این دوره، نسبت ثبت نامی در مقایسه با دوره پیشین بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شریفی اذعان کرد: از بین متقاضیان تعداد ۹ نفر دارای مدرک کاردانی، ۶۶ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۲ نفر مدرک حوزوی، ۵۶۰ نفر مدرک ارشد و ۱۱۷ نفر مدرک دکتری دارند.

این مسئول گفت: از حوزه ایرانشهر ۱۲۴ نفر، خاش ۷۰ نفر، زابل ۱۴۷ نفر، زاهدان ۲۸۹ نفر، سراوان ۴۹ نفر و از حوزه انتخابی چابهار ۸۵ نفر در پیش ثبت نام نام نویسی کرده اند که با این آمار، زاهدان بیشترین و سراوان کمترین آمار متقاضیان را داشته اند.

وی گفت: در راستای برگزاری باشکوه انتخابات چهار کلید واژه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم مدنظر قرار گرفته و راهبرد و رویکرد اساسی و مهم ما در این رقابت بزرگ سیاسی خواهد بود.

وی شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان در حمله تروریستی حرم شاهچراغ در شامگاه یک شنبه را تسلیت گفت.

وی افزود: بصیرت و هوشیاری مردمان این دیار و اصالت شیعه و سنی باعث شده تیر دشمن در تمام فعالیت‌ها و تحرکات به سنگ بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441995

مهمترین اخبار ایران و جهان: