نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 20:11

تولید بیش از یک میلیون تن محصول کشاورزی با کاهش مصرف آب

شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد کشاورزی توانسته با کاهش مصرف آب، تولیدات را از ۲۵۰ هزار تن در اول انقلاب به یک میلیون ۶۵۰ هزار تن در حال حاضر برساند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بخش جهاد کشاورزی این افتخار را دارد که با کاهش مصرف آب، تولیدات را از ۲۵۰ هزار تن در اول انقلاب به یک میلیون ۶۵۰ هزار تن در حال حاضر برساند.

وی افزود: این حاصل تلاش همه در گذشته جهاد سازندگی و اکنون فعالان و همکاران حوزه جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی استان و قشر کشاورز بیشتر از هر موقع دیگر نیاز به حمایت مادی و معنوی دارد.

برزگر عنوان کرد: امروز با توجه به کم لطفی و بی مهری کشورهای دیگر، رقابت‌های اقتصادی، فضای ناسالمی را ایجاد کرده است که حتی برای از بین بردن غذای مردم تلاش می‌کنند، این امر وظیفه مجموعه جهاد کشاورزی جهت حفظ امنیت غذایی را خطیرتر و حساس‌تر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: امید است همه به عنوان یک مجموعه در کنار هم این نرخ خودکفایی در محصولات غذایی را سال به سال پیش ببریم.

برزگر خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی های برابری نرخ جایگزینی جمعیت و نرخ مطلوب حداقل ۶/۲ است و ما هم در دولت اهداف را بر اساس همین نرخ پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است با همکاری همه جانبه تمامی بخش‌ها، اهداف پیش بینی شده محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373551

مهمترین اخبار ایران و جهان: