نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 17:45

کمبود ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به زلزله ۲ و هفت دهم ریشتری امروز در مرز طبس و خوروبیابانک گفت:برای پوشش بخش‌های اولویت‌دار استان اصفهان به ۵ ایستگاه لرزه‌نگاری نیاز است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: صبح امروز زمین لرزه ۲ و هفت دهم ریشتری مرز طبس و خوروبیابانک را لرزاند که با ارزیابی به عمل آمده خساراتی در بر نداشت.

وی افزود: این زمین لرزه ساعت ۵ و ۳۹ دقیقه صبح امروز در شرق خوروبیابانک و در عمق ۱۰ ‌کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شیشه‌فروش بیان کرد: احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای، تقویت امکانات امداد و نجات جاده‌ای و آتش‌نشانی و نیز پوشش امداد هوایی برای امدادرسانی سریع در حوادث با توجه به وسعت شهرستان خوروبیابانک و بعد مسافت تا مرکز استان و پراکندگی روستاها از نیازهای اصلی امدادی این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: نیاز است سازمان‌های اورژانس، امداد و نجات هلال احمر و سازمان شهرداری‌های کشور نسبت به اختصاص اعتبار و تجهیزات امدادی و خودروی آتش‌نشانی و تقویت انبارهای امدادی و پوشش امداد هوایی برای امداد رسانی و توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای اقدام کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۷ ایستگاه لرزه‌نگاری در استان اصفهان فعال است و ۲ ایستگاه دیگر در مدار بهره‌برداری است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه برای پوشش بخش‌های اولویت‌دار استان اصفهان به ۵ ایستگاه لرزه‌نگاری دیگر نیاز است، تصریح کرد: باید مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساخت و تجهیز ایستگاه‌ها مساعدت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: اصفهان در مدیریت بحران شهر تهران به عنوان استان جانشین و برای منطقه ۲ شهر تهران به عنوان استان معین در مدیریت بحران زلزله تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت امکانات امدادی و تجهیزات پیش‌بینی و هشدار، توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و هواشناسی، استقرار رادار هواشناسی توسط سازمان هواشناسی کشور و سامانه‌های هشدار سیل و زلزله از اولویت‌های مهم در کنترل به موقع حوادث است که حمایت دستگاه‌های ملی در تخصیص منابع اعتباری برای تامین نیازها را طلب می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363951

مهمترین اخبار ایران و جهان: