نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:28

فارس توانمندی ویژه‌ای در صنایع کوچک و متوسط دارد

شیراز- امام جمعه شیراز با اشاره به توانمندی های ویژه فارس در صنایع کوچک و متوسط گفت: اگر مسئولان حمایت کنند می‌توان در کشور اثرگذار و دارای جایگاه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: در جهان امروزی غرب شاهد هستیم که بسیاری از مردم اعتقادی به زندگی پس از مرگ نداشته و هر اقدامی که انجام می‌دهند نیز مربوط به زندگی در جهان است.

وی اضافه کرد: اعتقاد مسلمانان به زندگی پس از مرگ موجب شده تا مسیر انسان از حرکت به سمت جهنم به سمت تعالی و بهشت تغییر کرده و شاهد هستیم که موضوع اعتقاد به امامت چه میزان بر زندگی انسان اثر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: مهم‌ترین پیامی که انقلاب اسلامی ایران برای جهانیان به همراه داشته موضوع خداباوری، امامت، دفاع از مظلوم و مقابله با دشمنان اسلام است.

به گفته این مقام مسئول جهاد در راه خداوند موجب سعادت انسان در جامعه و موجب اثرگذاری فرد در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: با توجه به اینکه در هفته‌ای قرار گرفته‌ایم که سالروز بازگشت آزادگان از زندان‌های دولت عراق پس از جنگ تحمیلی است از این رو باید ضمن تبیین جایگاه اسرا در جامعه از این افراد نیز تجلیل شود.

آیت الله دژکام متذکر شد: رسانه‌ها و افرادی که در فضای مجازی دارای اثرگذاری هستند می‌توانند بخشی از خاطرات اسرا را منتشر کرده تا نسل جدید انقلاب با رشادت‌های این افراد آگاه شوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک متذکر شد: دشمن در تلاش است تا مردم جامعه را گمراه کرده و از توانایی‌های کشور در زمینه تولید ناامید کند از این رو باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در راستای مقابله با این برنامه دشمن داشت.

وی افزود: فارس دارای توانمندی ویژه‌ای در صنایع کوچک است و می‌توان گفت ۹۰ درصد صنایع استان در شهرک‌های صنعتی فارس مستقر هستند و خدمات مختلفی نیز به جامعه ارائه می‌دهند لازم به ذکر است برخی از تجهیزات مورد نیاز خودرو سازهای ایرانی توسط شرکت‌های تولیدی فارس تأمین می‌شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: واسطه‌های تولید موجب افزایش قیمت کالاهای تولیدی شده به گونه‌ای برخی از قیمت کالاهای تولید شده در درب کارخانه تا زمان فروش به مصرف کننده نهایی بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های دست اندر کار نباید اجازه ورود دلال‌ها و واسطه‌ها را به عرضه تولید دهند زیرا این افراد به جامعه تولید کننده کشور ظلم می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436851

مهمترین اخبار ایران و جهان: