نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:53

امام جمعه موقت ایلام: باید به صنایع اقتصادی استان توجه ویژه داشت

امام جمعه موقت ایلام گفت: زیرساخت های صنایع اقتصادی در استان، جای کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام « شمس الله سراج »امام جمعه موقت شهر ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: صحیفه سجادیه زبور آل محمد (ص) است و دعاهایی که در این کتاب آمده است در خیلی از مسائل و مشکلات روزمره ما می تواند موثر باشد و لازم است که توجه ویژه ای به مطالعه این کتاب شریف در سطح جامعه صورت گیرد. 

وی افزود: باید به صنایع اقتصادی هرچند کوچک در کشور بسیار اهمیت و بها داده شود، در کشوری مانند چین بسیاری از قطعات صنایع بزرگ در روستاها و خانه ها ساخته می شود و نقش صنایع کوچک در دنیا بسیار مهم است. 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با بیان اینکه در استان ایلام نیز کارهای خوبی در این حوزه انجام می شود، ابراز کرد: زیرساخت های این صنایع در استان جای کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرند، در این صورت است که هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم از نظر اقتصادی می تواند زمینه ساز تأمین قطعات مورد نیاز شرکت ها و صنایع بزرگ باشد تا این استان از نظر اقتصادی رونق بگیرد. 

وی با اشاره به آغاز فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور، یادآور شد: صدا و سیما امسال یک ابتکاری در نظر دارد که نامزدهای انتخاباتی در این رسانه حضور پیدا کنند و برنامه های خود را بیان کنند که بسیار خوب خواهد بود و می تواند مورد توجه مردم قرار گیرد. 

امام جمعه موقت ایلام افزود: در کشور دو تا جریان سیاسی داریم اما حزب قوی سیاسی نداریم، وجود احزاب قوی سیاسی موجب می شود که یک انتخابات بهتر و پرشورتری برگزار شود، لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند که هم برای ترویج حضور مردم انتخابات و هم در ایجاد بسترهای لازم برای ورود افراد شایسته موثر بود.

حجت الاسلام سراج با تأکید بر اینکه ریاست جمهوری توجه ویژه ای به استان ایلام دارد، ابراز کرد: باید برای تفریحات مردم استان فکری شود، در روایات داریم که توجه به تفریحات سالم مردم بسیار مهم تر است، تفریحات مردم و جوانان باید جدی گرفته شود که در اسلام هم مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و لازم است که در سفر ریاست جمهوری به استان، توجه به تفریحات مردم مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری به مسئله احداث خوابگاه برای متاهلین در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه ایلام خوابگاه دانشجویی متاهلی نداریم، دانشگاه زمین برای ساخت خوابگاه دارد که در صورت تخصیص بودجه خوابگاه دانشجویی متاهلی در این دانشگاه ساخته شود.

حجت الاسلام سراج در پایان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، گفت: آزادگان سرافراز، سال ها در زندان ها و اردوگاه های بعثی مورد شکنجه واقع شدند و خاطرات این عزیزان بسیار شنیدنی و درس آموز است که باید رسانه ها و صدا و سیما این خاطرات را با زبان هنر برای جامعه بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام نورالله کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نماز جمعه گذشته با بیان اینکه سفر استانی رئیس جمهور، فرصتی برای جبران محرومیت های ایلام از نظر اقتصادی و زمینه سازی برای اشتغال تحصیل کرده های بیکار است و دغدغه ایشان کمک به مردم با تلاش شبانه روزی است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437007

مهمترین اخبار ایران و جهان: