نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 18:15

تخلیه شهری در لهستان پس از کشف بمب ۲۵۰کیلوگرمی

به‌دنبال کشف یک بمب به‌جامانده از جنگ جهانی دوم در یکی از شهرهای لهستان، حدود ۱۴هزار نفر تخلیه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، پس از آنکه کارگران ساختمانی یک بمب عمل‌نکرده مربوط به جنگ جهانی دوم را در شهر لوبلین لهستان کشف کردند، دستور تخلیه ۱۴ هزار ساکن منطقه صادر شد.

به گفته کارتازینا دوماً، سخنگوی شهرداری لوبلین، پلیس، نیروهای دفاعی ذخیره و ناوگان ترابری شهری، در حال کمک به تخلیه شهر هستند و این فرآیند باید پیش از آنکه مهندسان نظامی بمب را خارج و برای خنثی‌سازی به محلی دیگر منتقل کنند، تکمیل شود.

همچنین به گفته مقامات، جاده‌های منطقه به طور کامل بسته شده است. دوماً گفت که ساکنان شهر به مدارس امن و سایر ساختمان‌های بزرگ منتقل خواهند شد.

به گفته وی، به مردم تاکید شده تا گاز، آب و برق منازل خود را قطع کرده، پنجره‌ها را بسته و مدارک شناسایی و اقلام دارویی ضروری را همراه خود داشته باشند.

کارگران ساختمانی در جریان ساخت و ساز در یک منطقه مسکونی جدید، یک بمب ۲۵۰ کیلوگرمی مدفون در زمین را کشف کردند. گفته می‌شود پیش از جنگ جهانی دوم، در این منطقه یک کارخانه هواپیماسازی و یک فرودگاه وجود داشته و احتمالاً هدف بمباران قرار گرفته است. همچنین در دوران اشغال لهستان به دست آلمان نازی، در این منطقه یک زندان و اردوگاه کار اجباری احداث شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437195

مهمترین اخبار ایران و جهان: