نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 10:56

۱۹۰ اداره استان مرکزی اصلاح الگوی مصرف برق را رعایت نکرده اند

اراک- مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تاکنون برق ۵۰ اداره پرمصرف استان به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف و توجه نکردن به اخطاریه‌ها قطع شده و ۱۴۰ اداره نیز اخطار دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

وی تعداد مشترکین اداری سطح استان را حدود دو هزار مشترک عنوان کرد و افزود: مصرف مشترکین اداری ۲۸ مگاوات است، که تاکنون ۱۳ مگاوات همکاری داشته اندکه این میزان باید به بیش از ۱۹ مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولدهای خود تأمین دریافت کنند.

وی ادامه داد: ادارات، نهادها و ارگان‌ها بایستی در روزهای کاری هفته در ساعات پیک مولدهای خود تأمین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار نموده و ارتباط خود را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع نمایند.

لازم به ذکر است که ادارات با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیر ضرور، استفاده از سیستم هوشمند روشنایی و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش (۲۴ درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437707

مهمترین اخبار ایران و جهان: