نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:49

زمانیکه به قدرت برسیم مصوبات اصلاحات قضایی را لغو می‌کنیم

رئیس جریان مخالف در رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب لایحه اصلاحات قضایی، تاکید کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو، این رژیم را به سمت پرتگاه می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس مخالفان در این رژیم در واکنش به تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی در پارلمان، تاکید کرد: زمانیکه به قدرت برسیم، این قانون را لغو خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: شکاف داخلی به اسرائیل و امنیت ما ضربه خواهد زد. تعدادی از تندروها، اسرائیل را به سمت پرتگاه می‌کشانند.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نتانیاهو و کابینه‌اش شکست خورده‌اند و ما در برابر یک خطر واقعی قرار داریم. از نظامیان می‌خواهیم ترک خدمت داوطلبانه نکنند.

گانتز پیشتر در جریان سخنان خود در پارلمان این رژیم در خصوص تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو، اذعان کرده بود: ما امروزه شاهد یک شکاف در جامعه هستیم که پیشتر آن را ندیده بودیم.

وی در ادامه افزود: ارتش و مردم، با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر مردم دچار شکاف شوند، این شکاف و اختلاف، به میان صفوف ارتش نیز سرایت می‌کند. باید واضح و آشکار اعلام کرد که کابینه نتانیاهو، مسئول به وجود آمدن این اوضاع است. نیروهای ارتش، این مشکل را ایجاد نکرده‌اند بلکه از آن تأثیر گرفته‌اند. نحوه بیان و موضع گیری نتانیاهو و اعضای کابینه وی، محکوم است.

گفتنی است عصر روز گذشته، در شرایطی که مخالفان تصویب قانون اصلاحات قضائی در جلسه رأی‌گیری کنست حاضر نبودند، لایحه «لغو برهان معقولیت» با اکثریت آرا ۶۴ رأی موافق در مقابل صفر رأی مخالف به تصویب نهایی رسید.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400351

مهمترین اخبار ایران و جهان: