نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:55

انبوه‌سازان، بافت‌های تاریخی اصفهان را به محورهای گردشگری تبدیل کنند

شهردار اصفهان گفت: جذابیت‌های جدیدی در اصفهان ایجاد شده است که رونق اقتصاد گردشگری را به دنبال دارد، بنابراین ورود سرمایه‌گذار به عرصه گردشگری و بافت تاریخی موجب کمک به شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران و قشر انبوه‌سازان مسکن شهر اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر پهنه‌های بافت فرسوده در مناطق پانزده‌گانه شناسایی شده و اگر سیستم شورای عالی بافت فرسوده و کمیسیون ماده ۵ یاری کنند، مقدمات برای ورود سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات مسکن مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بخشودگی تراکم، یک تا دو طبقه مازاد و وام‌های مربوطه دولتی نیز به عنوان طرح‌های تشویقی برای بافت فرسوده اختصاص داده شده است، افزود: شایسته است که سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان از باب مسؤولیت اجتماعی در زمینه بهسازی و نوسازی واحدهای بافت فرسوده به شهر کمک کنند تا وضعیت شهر در بعضی مناطق، از وضعیت خطرآفرینی خارج شود.

قاسم‌زاده با تأکید بر اینکه بر اساس بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ فرصتی استثنایی برای حل مشکلات کهنه مردم در این زمینه است، گفت: باید توجه داشت که دولت و مجلس با نگاه حل مسأله در بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع ورود کرده‌اند و در اصفهان معاونت شهرسازی شهرداری نیز نگاه انبساطی به این موضوع داشته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بافت تاریخی اصفهان از فرصت‌های دیگری است که سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان می‌توانند در آن ورود کنند، خاطرنشان کرد: در این عرصه کف و بدنه بافت‌های تاریخی توسط شهرداری آماده‌سازی می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری روی ریزدانه‌های موجود در بافت تاریخی ورود کرده و آن‌ها را به محورهای گردشگری تبدیل کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401351

مهمترین اخبار ایران و جهان: