نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 08:13

دستور وزیر راه برای احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله

وزیر راه و شهرسازی در دیدار استاندار گلستان دستور اجرای هرچه سریعتر جایگاه سوخت فرودگاه کلاله و تسریع در عملیات تعریض محورهای مواصلاتی استان گلستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نشست استاندار گلستان به همراه مجمع نمایندگان استان گلستان با وزیر راه و شهرسازی پیرامون خلیج گرگان، جزیره آشوراده، تعریض محورهای مواصلاتی، راه‌آهن، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب برگزار شد.

در این جلسه بر تسریع تکمیل 9 پروژه ریلی، جاده‌ای و بندری تاکید شد.

در این جلسه مقرر شد تا احداث مخزن سوخت فرودگاه کلاله به صورت مشترک توسط وزارت راه و شهرسازی با محوریت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت نفت، عملیاتی و اجرایی شود.

فرودگاه کلاله یکی از فرودگاه‌های قدیمی استان گلستان است که به دلیل عدم تامین جایگاه سوخت از چرخه خدمت پروازهای مسافری خارج شده است.

با استقرار دولت سیزدهم، رفع مشکلات این فرودگاه و ورود دوباره به چرخه خدمات‌رسانی به عنوان موضوعات دارای اولویت در حوزه راه و شهرسازی در دستور کار استانداری گلستان قرار گرفت.

در این نشست توافق شد تا تکمیل عملیات باند جنوبی جاده بندر ترکمن به آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر موسوم به جاده مرگ با اعتباراتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد، هرچه سریعتر انجام شود.

تعریض 22 کیلومتر از این مسیر انجام شده و مقرر شد برای تکمیل باقیمانده آن در اسرع وقت اتخاذ تصمیم شود.

دستور تسریع برای تکمیل راه‌های روستایی حوزه گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر ، پیگیری سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای تکمیل جاده نفت گنبدکاووس حدفاصل اینچه برون و ترکمنستان از دیگر موضوعات این نشست بود.

همچنین در خصوص لایروبی خلیج‌ گرگان، مقرر شد تسریع در عملیات لایروبی انجام و تقویت اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

تکمیل ساختمان رادار هواشناسی و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی با کمک استانداری گلستان و سازمان هواشناسی انجام خواهد شد. دستور تامین اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بندر ترکمن- بندر گز- گرگان معروف به سبزدشت نیز از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

در این نشست معاونان وزیر راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان نیز حضور داشتند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404451

مهمترین اخبار ایران و جهان: