نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 09:26

اکیپ‌های اطفای حریق منابع طبیعی در استان کرمان راه‌اندازی شد

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: در تمام شهرستان‌های استان اکیپ‌های اطفای حریق راه‌اندازی و این اکیپ‌ها به تجهیزات اطفای حریق مجهز شده است.

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به افزایش دما هوا در چند وقت گذشته در استان کرمان، اظهار داشت: به این دلیل خشکیدگی بخشی از پوشش گیاهی به ویژه پوشش گیاهی علفی را در مراتع استان شاهد هستیم که خطر آتش‌سوزی در این عرصه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: از هم استانی‌هایی که در ایام تعطیل قصد حضور در عرصه‌های منابع طبیعی و طبیعت‌گردی را دارند درخواست داریم تا در حد امکان از روشن کردن آتش در این عرصه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری استان کرمان با توصیه به اینکه هم استانی‌ها در زمان حضور در طبیعت برای طبخ غذا از گاز پیک‌نیک استفاده کنند در صورت نیاز به زغال یا هیزم، آن را به همراه داشته باشند، تاکید کرد: مردم از شکستن شاخه‌های درختان و سوزاندن بوته‌های مرتعی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه طبیعت‌گردان در زمان درست کردن آتش این کار را در جایی انجام دهند که فاقد پوشش گیاهی باشد، ادامه داد: در زمان وزش باد از روشن کردن آتش خودداری کرده، دور محدوده‌ای که آتش درست کردند را سنگ چین کنند تا آتش ایمن باشد و زمانی که قصد خروج از عرصه منابع طبیعی را دارند حتما از خاموش بودن آتش مطمئن باشند.

ابوالحسنی بیان کرد: افرادی که در طبیعت حاضر می‌شوند از انداختن ته‌سیگار، کبریت نیمه افروخته، بطری پلاستیکی و به ویژه بطری شیشه‌ای که می‌تواند نقش ذره بین را ایفا کند و باعث ایجاد حریق شود، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست داریم که اگر در عرصه‌های منابع طبیعی شاهد برافروخته بودن آتش و رها شدن آن بودند، نکات ایمنی را انجام داده و اقدامات اولیه اطفای حریق را انجام دهند، گفت: در تمام شهرستان‌های استان کرمان اکیپ‌های اطفای حریق با همکاری همیاران طبیعت راه‌اندازی شده که این اکیپ‌ها به تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند.

مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری استان کرمان ادامه داد: مردم می‌توانند موارد آتش‌سوزی در طبیعت را با شماره‌های 1504 یا 139 امداد جنگل و مرتع اطلاعرسانی کرده و همکاران ما و یا همیاران طبیعت در اولین فرصت خود را به محدوده آتش سوزی می‌رسانند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1404595

مهمترین اخبار ایران و جهان: