نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 11:16

باید به وضعیت اتباع خارجی در کشورمان رسیدگی شود

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اتباع خارجی جمعیت چند میلیونی را در کشور ما تشکیل می‌دهند که به حال خود رها هستند و باید به وضعیت آنان رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: نزدیک به ۵ ماه است که طرح مربوط به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی بلاتکلیف مانده و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این موضوع در مجلس تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: همچنین طرح یک فوریتی درباره آزمون سراسری مدت هاست در مجلس آماده شده است، اما به آن رسیدگی نمی‌شود که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی، دادن امتیاز شرکت‌ها و مؤسسات در امور صنعتی، معدنی و خدماتی به افراد خارجی ممنوع است اما اکنون شاهدیم اتباع خارجی که جمعیت چند میلیونی در کشورمان هستند به حال خود رها هستند و لازم است فکری در این زمینه شود.

قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: موضوع ساماندهی اتباع بحث مهمی است و لایحه‌ای در مجلس وجود دارد که به دلیل ناهماهنگی‌ها پیش نرفته است. در شورای عالی امنیت ملی ۶ دستگاه مسئول رسیدگی به این موضوع شدند تا اساسنامه آن را تشکیل داده و کار انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: در مورد کارگران ساختمانی هم کمیسیون اجتماعی مجلس یک نظری داشت که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد و اکنون پیشنهادی برای اصلاح آن آماده شده است. انتظار می‌رود کمیته مربوطه همین امروز موضوع را تعیین تکلیف کند تا در دستور کار جلسه علنی فردا قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430051

مهمترین اخبار ایران و جهان: