نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 01:23

برنامه اصلاحات قضایی را متوقف کن تا درباره آن بازاندیشی کنیم!

با تشدید اعتراضات،رهبر جریان اپوزیسیون در کنست رژیم صهیونیستی با انتشار توییتی خواستار مسکوت گذاشتن لایحه جنجالی اصلاحات قضایی نتانیاهو به مدت 18 ماه برای از سرگیری مذاکرات برای اصلاح آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با شدت گرفتن اعتراضات علیه برنامه اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو با انتشار توییتی در حساب کاربری خود خواستار مسکوت گذاشتن برنامه جنجالی نتانیاهو به مدت ۱۸ ماه شد تا با از سرگیری مذاکرات با کابینه درباره روند اصلاحات طرح قضائی نتانیاهو به یک نتیجه مشخص و مورد رضایت مشترک نائل شودند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه یکشنبه گزارش داد که «یائیر لاپید» از رهبران جریان مخالف نتانیاهو در واکنش به خودداری دیوان عالی قضائی رژیم صهیونیستی درباره واکنش اصلاحات قضائی توسط نتانیاهو در توییتی خطاب به کابینه نتانیاهو نوشت: «با مسکوت گذاشتن برنامه اصلاحات قضائی که نیازمند همکاری و تصویب از سوی جناح مخالف و جناح حاکم است به ادامه مذاکرات برای اصلاح این برنامه کمک کنیم.»

بر پایه این گزارش، دیوان عالی قضائی رژیم صهیونیستی هفته گذشته پس از تصویب بند «عقلانیت» در روز دوشنبه گذشته در کنست نسبت به صدور دستور احتیاطی برای مسدود کردن اعتبار اصلاحات قضائی نتانیاهو درباره بند «عقلانیت» خودداری کرد.

دیوان عالی قضائی پس از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی نتانیاهو اعلام کرد که این اصلاحیه قانونی پس از ثبت رسمی صبح امروز (دوشنبه) در کنست، لازم الاجرا شده است، گفت: جلسه رسیدگی به شکایات برنامه اصلاحی کابینه به شهریور ماه موکول شد.

گفتنی است ائتلاف حاکم در کنست رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو (۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ نماینده در کنست) روز دوشنبه به قانون اصلاح بند «عقلانیت» که باعث کاهش اختیارات دیوان قضائی علیه کابینه می‌شود، رأی دادند.

در همین ارتباط، یائیر لاپید رهبر جریان مخالف نتانیاهو در واکنش به تصویب این لایحه در کنست / پارلمان گفت: پس از تصویب قانون تغییرات قضائی توسط کنست، درخواست تجدیدنظر در دادگاه عالی انجام خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، رهبر ائتلاف راست مذهبی در کنست از برنامه اصلاحات قضائی جنجالی خود دفاع می‌کند و بر این باور است که هدف از تصویب آن، ایجاد توازن میان قوای سیاسی و ممانعت از مداخله دیوان قضائی در فرایند سیاسی کابینه است، این در حالیست که مخالفان کابینه معتقدند که دیوان عالی نقش تعیین کننده‌ای در حمایت از حقوق شهروندان دارد و با تصویب این برنامه، استقلال دیوان مخدوش خواهد شد و حقوق مدنی شهروندان نقض خواهد شد.

گفتنی است اراضی اشغالی شاهد ۲۹ امین هفته تظاهرات معترضین علیه لایحه قضائی جنجالی کابینه نتانیاهو است و اپوزیسیون اصلاحات قضائی نتانیاهو را به «کودتا» تعبیر می‌کنند که به باور آنان اصول دموکراسی در اراضی اشغالی را نابود خواهد کرد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418995

مهمترین اخبار ایران و جهان: