نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:08

تخصیص ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار نوسازی مدارس به چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته اعتبار نوسازی مدارس در استان به ۱۵۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شهریارپور صبح یکشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در مجموعه آموزش و پرورش هر اعتباری که هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری و مقدمه یک کار بزرگ‌تر که همان آموزش نسل آینده است.

وی افزود: اعتبار نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری که در سال ۹۹ برابر با ۱۸ میلیارد تومان بود با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان در استان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۹ میلیارد تومان با تخصیص ۸۲ میلیارد رسید، سال گذشته نیز این اعتبار به ۱۵۴ میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با در نظر گرفتن ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار اداره‌کل نوسازی مدارس استان، سهم این استان در این خصوص از ۳۰ درصد هم بالاتر است.

شهریارپور عنوان کرد: انجام ۱۵۰ پروژه در چهار سال در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اقدامات اولیه برای ۴۰ پروژه صورت گرفته، ۱۰ پروژه بهره‌برداری شده است، ۳۰ طرح در ۶ ماهه ابتدای امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز برای دو سال آینده اجرایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با انجام این طرح‌ها طی دو سال دیگر در هیچ نقطه از چهارمحال و بختیاری مشکل فضای آموزشی نداشته باشیم و تنها در مناطق جدید مثل شهرک منظریه است که دغدغه فضای آموزشی خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ایجاد فضای آموزشی جدید از منابع استانی میسر نخواهد بود، اگر بخواهیم ساخت ۱۶ مدرسه را در دستور کار قرار دهیم قطعاً با منابع استانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شهریارپور بیان کرد: برای ساخت فضای آموزشی جدید باید به منابع مالی سفر رئیس جمهور و سایر منابع در حد توان استان توجه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417751

مهمترین اخبار ایران و جهان: