نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 08:55

جمع آوری ۲۲ میلیارد ریال زکات در منطقه یک ساری

ساری- رئیس کمیته امداد ناحیه یک ساری از فعالیت ۴۵ شورای زکات ر روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: ۲۲ میلیارد ریال زکات امسال جمع آوری شده است.

غلامرضا پارساراد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که زکات موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود و با پرداخت زکات می‌توان به محرومان جامعه خدمت رسانی کرد، وی با اشاره به فعالیت ۴۵ شورای زکات در روستاهای منطقه یک ساری، میزان زکات جمع آوری شده در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ این شهرستان را بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: زکات جمع آوری شده صرف تأمین جهیزیه، درمان، مسکن و معیشت در بین مددجویان کمیته امداد شهرستان شده است.

پارساراد بیان داشت: مبالغ پرداختی از بابت زکات کشاورزان برای رفع نیازهای محرومان و نیازمندان و همچنین اجرای پروژه‌ای عمرانی روستا در همان منطقه هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: این مهم نسبت به تحقق برنامه‌های پیش بینی شده به صورت چشمگیری رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک ساری ضمن قدردانی از خیرین و مودیان زکات عنوان کرد: ترویج و تبلیغ زکات سبب ریشه کنی فقر و محرومیت در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی زکات وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود ادامه داد: مردم در هر جایگاهی که هستند باید برای احیای این فریضه الهی تلاش و تبلیغ کنند.

پارساراد با تقدیر از همراهی خیران و شوراهای زکات گفت: شش هزار و ۴۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد که از خدمات این نهاد بهره مند می‌باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426151

مهمترین اخبار ایران و جهان: