نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 11:36

حماسه های پنجم مرداد هویت دینی و انقلابی مردم اراک را نشان می دهد

اراک-فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پنجم مرداد ماه یکی از روزهای حماسه ساز در اراک است که هویت دینی و انقلابی مردم این سرزمین را نشان می‌دهد و می‌توان آن را یوم الله اراک نامید.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی صبح پنج شنبه به مناسبت پنجم مرداد ماه و در تشریح حماسه‌های مهم روز ایثار و مقاومت اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاریخ پرافتخار و حماسه آفرین استان مرکزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آکنده از روزهای پر فروغ ایثار، شهامت، فداکاری و مقاومت است و مردم سرزمین آفتاب با حضوری فعال در بیش از ۴۵ عملیات دفاع مقدس و پشتیبانی فنی و مهندسی از جبهه‌ها نقش فعال و اثرگذار داشته‌اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: پنجم مرداد ماه یکی از روزهای حماسه ساز در اراک است که هویت دینی و انقلابی مردم این سرزمین را نشان می‌دهد و می‌توان آن را یوم الله اراک نامید چراکه ۳ واقعه مهم در این روز که به نام روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری شده، اتفاق افتاده است.

وی با تشریح سه رویداد مهم در پنجم مرداد ماه اراک گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۶۱ و حضور مؤثر رزمندگان اراکی در عملیات رمضان که این سرزمین ۷۲ شهید مفقودالاثر تقدیم انقلاب کرده یکی از وقایع مهم روز ایثار و مقاومت اراک است و رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در این عملیات حماسه‌ای ماندگار رقم زدند و قطعه پنجم مرداد گلزار شهدای اراک تا همیشه یادآور فداکاری‌ها و حماسه سازی های این مردان غیرتمند است.

حماسه های پنجم مرداد هویت دینی و انقلابی مردم اراک را نشان می دهد

تداوم حیات اقتصادی و صنعتی با جانفشانی ۸۷ شهید در پنجم مرداد اراک

سردار کریمی افزود: تداوم حیات اقتصادی و صنعتی با جانفشانی ۸۷ شهید والامقام و ۳۹۰ جانباز سرافراز در بمباران پنج کارخانه بزرگ شهر اراک یکی دیگر از وقایع مهم حماسه ساز و هویتی در اراک است که برگ دیگری در دفتر حماسه‌های این سرزمین ثبت شد.

وی ادامه داد: مردم شجاع و غیرتمند اراک با بصیرت و هوشیاری در این روز دشمن متجاوز را در رسیدن به اهداف شوم خود که تخریب روحیه مقاومت و اخلال در حیات اقتصادی کشور بود، ناکام گذاشتند و در پاسخ به این حملات جنایت بار با تشدید همبستگی، همدلی و بسیج همگانی برای بازسازی به میدان آمدند و قلب تپنده صنعت این سرزمین حتی یک روز هم تعطیلی به خود ندید.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: شکست منافقین با عملیات بال برد و تقدیم ۳۷ شهید والامقام که با هوشیاری و وظیفه شناسی رزمندگان اسلام رقم خورد و فرزندان غیرتمند استان مرکزی که به تازگی در قالب لشکر ۷۱ روح الله سازماندهی شده بودند در شهرهای پاوه و کرمانشاه حماسه‌های ماندگار رقم زدند.

وی افزود: عملیات شناسایی هوایی با خطرات فراوان، مستقیماً توسط سردار شهید صیاد شیرازی و فرماندهی وقت سپاه روح الله صورت گرفت و حدود ۳۰۰ نفر از نیروهای لشکر روح الله با عملیات بال برد به سه راه اسلامشهر منتقل شدند و به تعبیری به کمر ستون زرهی دشمن زدند و آن را شکستند و در عملیات مرصاد ۳۷ شهید عزیز ازاین سرزمین قدیم انقلاب اسلامی شده است و مزار مطهر آنها در گلزار شهدای اراک چون ستون‌هایی از نور می‌درخشد.

سردار کریمی بیان کرد: تقارن شگفت انگیز این ۳ رویداد مهم در یک روز از تاریخ به عنوان یکی از برنامه‌های مهم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت و از ۱۴۰۱ اتفاقات جدی و راهبردهای کلان مورد توجه جدی انجام شد.

تقارن ۳ واقعه مهم در روز پنجم مرداد اراک فرصتی برای بهره مندی از گنج دفاع مقدس

وی افزود: با تقارن ۳ واقعه مهم در روز پنجم مرداد اراک یک ظرفیت و فرصت مهم برای بهره مندی از گنج دفاع مقدس و حماسه‌های آن است و امروز پنج پنج به بخشی از هویت استان مرکزی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بزرگداشت روز ایثار و مقاومت اراک یک فرصتی الهی برای بندگی و تقرب به خداوند متعال از طریق خدمت به مردم و ترویج ارزش‌های اسلامی می‌داند، گفت: این برنامه‌ها گامی برای شروع اتفاقات مهم است و سعی داریم برنامه‌های گرامیداشت روز ایثار و مقاومت در طول سال ادامه دار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408351

مهمترین اخبار ایران و جهان: