نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 19:18

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های ماشین سازی و داروسازی آذربایجان‌شرقی

تبریز-معاون عملی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به ظرفیت های و توانایی آذربایجان شرقی و تبریز در حوزه صنعت ماشین سازی و داروسازی اشاره کردوگفت: ترکیب این دو با اتفاق بزرگی رقم میزند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروز آبادی روز شنبه در مراسم افتتاح نخستین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود تا زمینه برای تحقیق و توسعه آنها فراهم شود.

وی تأکید کرد: تلاش‌های بسیار ارزشمندی انجام شده و ساختمان و مجموعه‌ای که استفاده مناسبی از آن نمی‌شد با مولدسازی واقعی به یک کارخانه نوآوری تبدیل شده است.

وی افزود: این کارخانه زمینه را برای جوانان کشور فراهم کرده تا شرکت‌های دانش بنیان محصول در آن عرصه کنند و این بسیار ارزشمند است.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: مشابه این اتفاق در چند نقطه کشور روی داده اما اینکه متمرکز در حوزه دارویی باشد واقعاً یک نوآوری و یک اتفاق خوبی است.

وی به ظرفیت‌های و توانایی آذربایجان شرقی و تبریز در حوزه صنعت ماشین سازی و داروسازی اشاره کرد و گفت: ترکیب این دو باهم می‌تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند.

وی ادامه داد: همچنین با کمک شرکت‌های خوب دارویی که در تبریز فعالند یک اعتبار مالیاتی تضمین شده را در نظر می‌گیریم تا برای تحقیق و توسعه هزینه کرده و در مسیر پیشرفت گام بردارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427507

مهمترین اخبار ایران و جهان: