نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 12:13

بیستمین معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

واشنگتن اعلام کرد که این کشور بیستمین معافیت از تحریم ها برای عراق به منظور پرداخت هزینه واردات سوخت به ایران را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحره، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور بیستمین معافیت از تحریم ها برای عراق به منظور پرداخت هزینه واردات سوخت به ایران را صادر کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا دراین باره گفت: تنها چیزی که در مورد این معافیت متفاوت است، این است که این بسته جدید، امکان انتقال وجوه از حساب های محدود شده در عراق به حساب های محدود شده و بانک های منتخب خارج این کشور را فراهم می کند.

وی افزود که سایر شرایط این معامله مانند معاملات قبلی است و این وجوه در حساب هایی باقی می ماند که فقط برای فعالیت های غیر تحریمی قابل استفاده است و هر تراکنش باید به تأیید وزارت خزانه داری آمریکا برسد.

میلر همچنین گفت که وزارت خارجه آمریکا به بررسی توافقنامه مبادله نفت و گاز بین عراق و ایران و سازگاری آن با تحریم های فعلی ادامه می دهد.

وی مدعی شد: ما به اجرای تمامی تحریم های خود علیه ایران ادامه می دهیم و از تلاش های دولت عراق که به دنبال خودکفایی در زمینه انرژی است، قویاً حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374807

مهمترین اخبار ایران و جهان: