نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:35

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد شد

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از امروز پنجشنبه 19 مردادماه تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فلامرز مزارعی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان، در خصوص شیوه صدور مجوز برای شناورهای صیادی استان جهت دریاروی اظهار کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از امروز پنجشنبه 19 مردادماه تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

وی در ادامه بیان کرد: مجوز صید در این مدت فقط برای لنج های صیادی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان 10 الی 11 روزه و برای قایق‌های صیادی شهرستان هندیجان 7 روزه صادر می شود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناورهای صیادی را الزامی دانست.

مزارعی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان یادآور شد: شناورها صید میگوی  خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می کنند و آمارگیران می بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم های مربوطه به صورت تمام شماری هر ۳ روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435895

مهمترین اخبار ایران و جهان: