نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:10

وزیر کار: داشتن نگاه اقتصادی به اماکن ورزشی یک آفت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالن ورزشی کارگران صومعه‌سرا باید ساماندهی و تجهیز شود، گفت: نگاه اقتصادی به اماکن ورزشی یک آفت است که باید جلوی آن گرفته شود زیرا تنها در این صورت می‌توان سرانه ورزش در کشور را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه در بازدید از سالن ورزشی کارگران این شهرستان و در جمع خبرنگاران باید اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه کار و اشتغال در دولت سیدهم بسیار خوب بوده، اظهار کرد: در گیلان اقدامات بزرگ و مؤثری در حوزه اشتغال و تولید انجام شده است که می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری در این استان کمک کند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان گفت: ماحصل برنامه‌های دولت سیزدهم در این استان کاهش نرخ بیکاری ۶‌.۲ درصد بوره که به نسبت میانگین کشوری آمار خوبی است‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظرفیت‌های گیلان در حوزه اشتغال و تولید را بسیار مناسب برشمرد و بیان کرد: با توجه به قابلیت‌های گیلان در حوزه‌های مختلف، استان می‌تواند بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد.

مرتضوی با بیان اینکه سالن ورزشی کارگران صومعه‌سرا باید ساماندهی و تجهیز شود، تصریح کرد: نگاه اقتصادی به اماکن ورزشی یک آفت است که باید جلوی آن گرفته شود زیرا تنها در این صورت می‌توان سرانه ورزش در کشور را افزایش داد.

اماکن ورزشی به‌طور رایگان در اختیار روستائیان قرار گیرد

استاندار گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه سالن‌های ورزشی در استان باید در اسرع وقت ساماندهی شوند، اظهار کرد: سالن ورزشی کارگران صومعه‌سرا دارای وضعیت نا مناسبی است که باید آن رسیدگی شود.

اسدالله عباسی با تاکید بر نقش افزایش سرانه ورزشی در گیلان به منظور ایجاد نشاط در جامعه، افزود: سرانه  ورزشی برای استفاده جوانان و نوجوانان به منظور افزایش سلامت اجتماعی باید تقویت شود و هیچ ‌عذری در عدم این امر پذیرفته نیست.

وی با تکلیف به نهادهای متولی در خصوص در اختیار قرار دادن رایگان امکانات ورزشی در روستاها به روستائیان، بیان کرد: در روستاهای کشور و به ویژه استان استعدادهای بسیار زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که باید آنان‌ را به منزله ظهور گذاشت.

 

به گزارش فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظرفیت‌های گیلان در سفر به شهرستان‌صومعه‌سرا، کلنگ احداث ساختمان تامین اجتماعی صومعه‌سرا به زمین زد.

ساختمان تامین اجتماعی شهرستان صومعه سرا در مساحت ۲ هزار ۳۵۰ متر مربع و بنای مفید ۲ هزار متر مربعی در ۲ طبقه همکف و طبقه اول با اعتبار اولیه ۲۵ میلیارد تومان طی ۲۱ ماه احداث خواهد شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435651

مهمترین اخبار ایران و جهان: