نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:57

تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه آذربایجان شرقی

در مراسم روز خبرنگار با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان عرصه رسانه آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نشست صمیمی فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار، عصر امروز در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد.

در حاشیه این نشست با اهدای لوح یادبودی از سال ها تلاش بی شائبه حبیب چرندابی، علی نیکرفتار خیابانی و یوسفعلی خوش نیت پیشکسوتان عرصه رسانه استان تجلیل شد.

حبیب چرندابی متولد ۱۶مهرماه ۱۳۳۰ در تبریز، پیشکسوت و خبره حرفه خبر و روزنامه نگاری ورزشی در استان آذربایجان شرقی با حدود51 سال فعالیت در این حوزه است. وی کار روزنامه نگاری را از سال۱۳۵۱به همراه روانشاد علی محمد خانلو یکی از چهره های شاخص فوتبال کشور با مجله دنیای ورزش آغاز کرد و به دلیل علاقه زیاد به نوشتن و انتقال مرحوم خانلو به تهران روزنامه اطلاعات را نیز با تلاش‌های مستمر و مداوم خود در تبریز فعال کرد و با همراهی استاد ابراهیم افشار که در کیهان ورزشی قلم میزد، به ورزش این استان انگیزه مضاعف بخشیدند.

علی نیکرفتار خیابانی متولد 1316 در تبریز بوده و هم اکنون بیش از 60 سال است که وارد عرصه مهم و ارزشی رسانه کشور شده است. وی به مدت 25 سال در روزنامه اطلاعات، 22 سال در روزنامه همشهری و حدود 10 سال در روزنامه دنیای اقتصاد فعالیت داشته است. او هم اکنون سرپرستی روزنامه های جهان اقتصاد، آفتاب اقتصادی و اقتصاد و سازندگی  را برعهده دارد. 

یوسفعلی خوش نیت متولد سال 1311 در شهر تسوج استان آذربایجان شرقی بوده و از سال 1338 فعالیت های مطبوعاتی خود را آغاز کرده است. وی به عنوان خبرنگار و نماینده روزنامه کیهان، همشهری، اطلاعات، مهد آزادی و چندین نشریه دیگر فعالیت داشته است. 

در لوح یادبود این پیشکسوتان حوزه خبر آمده است:

فرهنگ در ذات خود راوی فضیلت است و اصحاب قلم، انسان هایی فاضل؛ بزرگانی که به مدد قلم تعالی اندیشه انسان را رقم می زنند؛ این چهره های نامدار همواره ارزشمند هستند و در یادها ماندگار. خدمات ارزنده و آثار ارزشمند و اندیشمندانه شما در عرصه رسانه در صفحات تاریخ گرانسنگ این دیار نقش بسته و هرگز از یادها نخواهد رفت. 

از سال ها تلاش بی شائبه شما در بالندگی فرهنگ و رسانه در آذربایجان شرقی سپاسگزاریم. توفیقات روزافزونتان را از درگاه خداوند متعال خواهانیم و امیدواریم در سایه توجهات حضرت حق همواره سربلند و درخشان باشید.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436307

مهمترین اخبار ایران و جهان: