نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 10:12

تشکیل کارگروه رفع موانع تولیدات روستایی فناور در استان زنجان

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از تشکیل کارگروه رفع موانع تولیدات روستایی فناور در استان خبر داد و گفت: ۲۰ امین رویداد هم اندیشی«روستای نوفن»در استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین محمدی، روز پنج شنبه با اشاره سهم ۴۰ درصدی جمعیت روستا از جمعیت استان گفت : چهل درصد از اقتصاد استان نیز بایدسهم روستاها باشد و درهمین راستا بدنبال افزایش ارزش افزوده در تولیدات روستایی بواسطه استفاده از فناوری های روز هستیم تا سهم روستاها دراقتصاد استان نیز افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان افزود: خلاء حضور دانش بنیان ها در روستاها بایستی برطرف شود و کسب و کارهای روستایی بایستی با فناوری های نوین ارتباط داشته واز ظرفیتها و توانمندی های این شرکتها استفاده نمایند و صندوق کارآفرینی نیز با ارائه تسهیلات به شرکتها و کارآفرینان استفاده کننده از فناوری های نوین در روستاها به دنبال رفع این خلاء می باشد.

محمدی با بیان اینکه ۲۰ امین رویداد هم اندیشی«روستای نوفن»در استان زنجان اجرا می شود، ادامه داد: زنجان دارای بیشترین تولیدات در زیتون، حبوبات، سیر، زردآلو و غلات و... بوده و می بایست با استفاده از فناوری های بومی و دانشِ دانش آموختگان استان درایجادبهره وری مضاعف و ارزش افزوده قابل توجه این محصولات شاهد سهم بالای کشاورزی استان در تولید استان باشیم.

معاون اقتصادی استاندار از تشکیل کارگروه رفع موانع تولیدات روستایی فناور در استان خبر داد و افزود: سهم صندوق کارآفرینی امید از کل پرداخت های شبکه بانکی شانزده صدم درصد است ولی به اندازه ۱۹ درصد در توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک استان تاثیر گذار بوده است.

وی از پیش بینی تولیدبیش از ۴۰۰ هزار تن گندم در استان درسال جاری خبر دادکه بالای ۶ همت برای کشاورزان عایدی خواهد داشت و این مبلغ توسط بانکهای استان کارسازی خواهدشد ظرفیت مناسبی است که می توان از آن به ورود تکنولوژی ها و صنایع تبدیلی و مکمل و فراوری در روستا ها استفاده نمود ومطمئنا با ایجاد اشتغال مضاعف شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435107

مهمترین اخبار ایران و جهان: