نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:22

نماینده پارلمان آلمان: جنگ اوکراین ربطی به ما ندارد

یکی از اعضای پارلمان آلمان به شدت از سیاست‌های این کشور در خصوص مداخله در جنگ اوکراین و خدشه دار کردن روابط با روسیه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «استفان کوتر» یکی از اعضای بوندستاگ (پارلمان آلمان) وابسته به حزب آلترناتیو برای آلمان اعلام کرد که مداخله این کشور در جنگ اوکراین ممکن است در نهایت به درگیری آلمان با روسیه منجر شود.

وی در ادامه افزود: ارسال سلاح به اوکراین باعث پایان یافتن جنگ در این کشور نمی‌شود بلکه تنها به وخیم‌تر شدن اوضاع می‌انجامد. ارسال سلاح به اوکراین اقدام اشتباهی است.

کوتر بیان کرد: این جنگ ما نیست و باید خود را از تمام این مسائل دور کرده و به دنبال تقویت طرح‌های صلح آمیز باشیم.

وی در گفتگو با یک شبکه در یوتیوب تاکید کرد: برلین باید روابط خود را با مسکو حفظ کند. تحریم‌های غربی علیه روسیه به صورت اساسی بر روی آلمان نیز تأثیر منفی می‌گذارد به طوری که قیمت انرژی به صورت محسوسی افزایش یافته است.

کوتر تصریح کرد: نابود کردن روابط روسیه و آلمان باعث تضعیف جایگاه کشورمان در عرصه بین الملل می‌شود. باید به این نکته توجه داشته باشیم که روسیه به صورت گسترده با کشورهای عضو بریکس و آفریقا همکاری می‌کند.

وی در پایان گفت: پیامدهای منفی سیاست برخورد، قبل از هرچیزی به خود آلمان برمی گردد.

این نماینده پارلمان آلمان در حالی از سیاست کشورش در حمایت از جنگ اوکراین انتقاد می‌کند که به تازگی، آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده است که وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون ۲۰۰ میلیون دلار تسلیحات و مهمات به اوکراین برای کمک به تداوم ضدحملات این کشور ارائه خواهد کرد، زیرا سربازان اوکراینی در خط مقدم با موانع قابل توجهی در برابر دفاع مستحکم روسیه روبرو هستند.

گفته شده این بسته کمکی جدید شامل موشک‌های سامانه توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) و سامانه پدافند هوایی پاتریوت، مهمات برای هویتزر و تانک، راکت‌های جاولین، تجهیزات مین‌روبی، ۱۲ میلیون گلوله مهمات سلاح‌های سبک و مهمات تخریب خواهد بود. این کمک‌ها در حالی است که بودجه ایالات متحده برای اوکراین تقریباً تمام شده است و انتظار می‌رود دولت بایدن برای ادامه این حمایت‌ها از کنگره درخواست بسته جدیدی از کمک‌های تکمیلی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435595

مهمترین اخبار ایران و جهان: