نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:52

صبر اندازه دارد و مدارا و اغماض هم میزانی

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی نوشت: صبر اندازه دارد و حلم، مدارا و اغماض هم میزانی. نمی‌گذاریم تیشه به ریشه آسایش و آرامش شهروندان زده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو و معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی پیرامون شهدای اخیر پلیس گفت که صبر پلیس در مواجهه با مجرمان نیز اندازه و مدارا و اغماض هم میزانی دارد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«برای همکاران و همرزمان شهیدم در فراجا می‌نویسم؛ برای شهیدی که در خاش، به امداد خواهی دروغینِ در راه ماندگان، دست یاری می‌دهد و پاسخش می‌شود گلوله‌های سربیِ آتشین.

برای همسنگرانم که مورد اصابت گلوله هایِ داغِ سارقانِ مسلح قرار گرفته و نامشان به بلندای تاریخ ماندگار شد.

پلیسی که با انواع متخلفان، متهمان و مجرمان درگیر است از مرزهای کشور گرفته تا همین میدان ونک در قلب تهران؛ اشرار، اراذل و اوباش، منافقین، سارقان خرد و کلان و مسلح، آدم ربایان و گروگان گیران تا قاچاقچیان مواد مخدر و انسان و...

پلیس در راستای وظایف و مأموریت‌های تعریف شده خود ارتباط ناگسستنی با همه شهروندان دارد و از روزی که برای حفاظت از امنیت این خاک و شهروندان قسم یاد می‌کند؛ گوشه چشمی به مدال خوشرنگ شهادت دارد که بر گردن بیاویزد؛ با خونش قسم‌نامه را امضا نماید و ستاره‌های روی پیراهنش راه آسمان را به او نشان دهند.

به حال شهدای‌مان غبطه می‌خورم؛ همان سروهای سبز امنیت که برای تأمین اقتدار و آرامشِ حریمِ امنِ این خانه، جان فدا می‌کنند؛ همان‌هایی که زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند.

اما مجرمان و تبهکاران بدانند که صبر اندازه دارد و حلم، مدارا و اغماض هم میزانی، نمی‌گذاریم تیشه به ریشه آسایش و آرامش شهروندان زده شود و سرزمین‌مان جولانگاه بد طینتان و کژ راهه پرستان شود؛ همان قدر که در مقابل شهروندانمان رأفت و ملایمت داریم به همان میزان در مقابل تبهکاران و مجرمان سخت و مقتدر هستیم.

قسم بر خون یاران‌مان که در عرصه نظم، انتظام و امنیت بر زمین جاری شد، تا انتهای این مسیر سبز و روشن ایستاده‌ایم؛ خون شهدای گرانقدرمان مُهری است بر آرامش هر نقطه از خاک کشور.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406207

مهمترین اخبار ایران و جهان: