نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 14:05

برپایی دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) در کربلا+عکس و فیلم

همزمان با محرم، دسته‌های عزادار در کربلا پس از ورود به حرم امام حسین علیه‌السلام و مرثیه‌خوانی در حرم ارباب به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف می‌شوند و به سوگواری می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم امام حسین علیه‌السلام این روزها در هر ساعاتی از شبانه‌روز میزبان هیأت‌ها و دسته‌های عزاداری از کشورهای مختلف است.

بسیاری از دسته‌های عزاداری پس از ورود به حرم سیدالشهدا علیه‌السلام و مرثیه خوانی در حرم ارباب به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف می‌شوند و به سوگواری می‌پردازند.

عزاداری محرم در حرم حسینی

با توجه به افزایش تعداد سفرهای زیارتی به عتبات در روزهای اخیر، بیش از ۴۰ هزار ایرانی در اعتاب مقدسه عراق حضور دارند و بسیاری از ایرانیان که انفرادی یا گروهی به عراق رفتند، برای تاسوعا و عاشورای حسینی خود را به کربلا می‌رسانند.

برپایی مراسم تعزیه نیز از دیگر برنامه‌های عراقی‌ها در کربلا و اطراف حرم‌هاست. موکب‌های پذیرایی از زائران هم هر سه وعده غذایی را در اختیار زائران قرار می‌دهند. 

دسته‌های عزاداری در حرم حسینی

به گفته مسؤولان حرم حضرت عباس علیه‌السلام، بیش از ۶۰۰ موکب عزاداری در اطراف حرم‌های کربلا و خیابان‌های منتهی به آن راه‌اندازی شده است و تا روز عاشورا به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

در ادامه تصاویری از عزاداری امام حسین علیه السلام را در کربلا مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405595

مهمترین اخبار ایران و جهان: