نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:49

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی دام های خراسان‌شمالی

معاونت سلامت دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین استان از ابتدای مرداد ماه آغاز شد.

علی اکبر دلیرصحرایی، معاونت سلامت دامپزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سبک و سنگین استان از ابتدای مرداد ماه آغاز شد.

وی گفت: در این طرح پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان واکسینه شوند.

معاونت سلامت دامپزشکی خراسان‌شمالی افزود: یکی از روش‌های کنترل و مبارزه با بیماری تب برفکی، واکسیناسیون سراسری و همزمان آن در دام‌های هدف می‌باشد.

دلیرصحرایی پوشش بالای واکسیناسیون دام در یک روستا را مهمتر از انجام واکسیناسیون دام و همچنین پوشش واکسیناسیون دام‌های روستایی و عشایری و روستاهای همجوار با حیات وحش و روستاهایی که دارای نقل و انتقال دام می‌باشند را بسیار حائز اهمیت دانست.

این مقام مسئول عنوان نمود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار مسری در دام‌های سبک شامل گوسفند و بز و دام سنگین شامل گاو و گوساله می‌باشد که درصورت شیوع، خسارات اقتصادی سنگین به این صنعت وارد می‌نماید.

وی از کلیه دامداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا و عشایر خواست در اجرای بهتر این طرح که بصورت رایگان توسط اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی برگزار می‌شود مشارکت نمایند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421395

مهمترین اخبار ایران و جهان: