نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:35

کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد

خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان تاکید کرد: کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و دادستان نظامی لرستان در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، یاران ایشان و خیرمقدم به حضار در جلسه، اظهار داشت: نیروهای مسلح حافظ انقلاب، دستاوردهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور هستند و تعهد به مردم و نظام رویکرد فردفرد شاغلین در نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد: امنیت امروز ما با وجود شرایط خاص و درگیری‌های فراوان منطقه‌ای در سایه لطف خداوند، رهبری مقام معظم رهبری در سطح منطقه و جهان مثال‌زدنی است، این امنیت و آرامش مرهون رشادت‌های نیروهای مسلح است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه خوشبختانه این نیروها درحال‌خدمت گذاری صادقانه به مردم هستند و برای همین مردم حاضر هستند که جان‌فشانی کنند، گفت: موضوعی که ما از نزدیک آن را لمس می‌کنیم و به‌عنوان نمونه در همین چهارماهه اخیر، قریب به ۴۰ نفر از فرزندان ملت در نیروی انتظامی در راه آرمان‌های نظام و برقراری نظم و امنیت به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام شهواری با تأکید بر اینکه قریب به‌اتفاق نیروهای مسلح، افراد مؤمن، انقلابی، ولایت‌مدار، متعهد، معتقد و مقید به رعایت موازین شرعی و قانونی هستند، گفت: سهم عمده و چشمگیری از امنیت و آرامش ما در ایران اسلامی متأثر از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات عزیزان ما در نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان قضائی نیروهای مسلح، حافظ حقوق شهروندی و ناظر بر رفتار نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح ما باید به پشتیبانی قانونی این سازمان و دستگاه قضائی در برخورد جدی و قاطع با قانون‌شکنان، هنجارشکنان و معترضین به حقوق مردم امیدوار باشند، البته حساب محدود افرادی که در این لباس مقدس احیاناً بخواهند تخلف کنند و یا جرمی را مرتکب شوند و خدایی ناکرده به این لباس مقدس خیانت کنند، از سایرین جدا است و در راستای حفظ شأن و جایگاه سایر نیروهای خدمتگزار و وظیفه‌شناس باید با این افراد با قاطعیت برخورد شود، خوشبختانه این دسته از افراد قلیل هستند و همه می‌دانیم که کمترین جرایم در بین نیروهای مسلح به وقوع می‌پیوندد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اصل بر پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است و در این راستا ضرورت دارد با بازرسی، سرکشی منظم، کنترل درون‌سازمانی، ارائه آموزش کافی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از وقوع تخلف و جرایم این نیروها جلوگیری کرد، گفت: بنده اعتقاد دارم مجموعه نیروهایی که در کشور و بخش‌های مختلف درحال‌خدمت هستند که یکی از این بخش‌ها نیروهای مسلح است، سرمایه‌های کشور و جز منابع انسانی مؤمن، معتقد و ولایت‌مداری هستند که در خدمت مردم و نظام هستند.

حجت‌الاسلام شهواری، تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی، صیانت، پیشگیری و حفاظت از این نیروهای خدمتگزار است که به نظر می‌رسد در دوره جدید هم همچنان باید صیانت، پیشگیری و حفاظت از این مجموعه ارزشمند در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر خود لازم می‌دانم که از زحمات و تلاش‌های دو همکار گران‌قدر «ابراهیم‌نژاد» رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان و همچنین «نیکوکلام» دادستان سابق نظامی استان تقدیر و تشکر کنم و برای این دو عزیز گران‌قدر در سمت جدید، آرزوی توفیق روزافزون داشته باشم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، بیان داشت: خوشبختانه این سازمان دارای کمترین پرونده موجودی است و زحمات مدیریت و همکاران سازمان قضائی نیروهای مسلح استان قابل‌تقدیر است، همچنین برای رئیس جدید این سازمان آرزوی موفقیت دارم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421495

مهمترین اخبار ایران و جهان: