نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:56

رکورد شکنی یزد در تورم دقیق نیست

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه ساختار اقتصادی استان به عنوان یکی از دلایل تورم بالا در یزد است، رکورد شکنی یزد در تورم را دقیق ندانست.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش گروه مسکن در نرخ تورم استان یزد اظهار داشت: در استان مهاجرپذیر یزد برای حدود یک دهه ساخت‌وساز متوقف شده و طبیعتاً با افزایش فشار تقاضا، قیمت زمین و اجاره بهای مسکن رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: اثر تورمی این اقدام در یک استان مهاجر فرست کاملاً با استان یزد متفاوت خواهد بود و این مسئله‌ای است که باید برای مردم بیان شود.

فاطمی به کیفیت بالا و تعرفه‌های ارزان پزشکی در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر اشاره و عنوان کرد: با ورود سیل متقاضیان خدمات درمانی به استان به دلیل تعرفه‌های ارزان، هرگونه افزایش قیمت خدمات پزشکی منجر به تورم خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه نرخ تورم در استان یزد به دلیل ساختار اقتصادی آن همواره بالا بوده است، گفت: از سوی دیگر صحبت از رکورد شکنی یزد در تورم، به هیچ عنوان دقیق نیست چرا که تفاوت نرخ تورم استان‌ها بسیار ناچیز و تنها حدود ۸ درصد است.

وی با اشاره به قیمت نان در استان به عنوان یکی از ارزان‌ترین استان‌های کشور ادامه داد: سیاست استان در پنج سال اخیر قرار گرفتن در بین استان‌های ارزان قیمت بوده و اکنون هر اقدامی در جهت واقعی سازی قیمت نان، اثر خود را بر روی نرخ تورم خواهد گذاشت.

فاطمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده است، گفت: بخشی از تورم استان به واسطه افزایش نقدینگی ناشی از هزینه‌کرد این بودجه در پروژه‌های عمرانی ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421551

مهمترین اخبار ایران و جهان: