نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:33

ضرورت ورود دستگاه قضا برای مقابله با زمین‌خواری در گیلان

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات به‌ حق مردم گفت: برای حفظ اراضی استان و جلوگیری از آسیب برخی غیربومیان دستگاه قضا باید همچون گذشته ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه شنبه در دیدار با رئیس‌کل دادگستری و معاونین استان با اشاره به ظرفیت‌ها و مواهب موجود در استان گیلان اظهار کرد: دستگاه قضا در مسیر تمدن سازی اسلامی باید در ۳ عرصه مبارزه با فساد اداری، اقتصادی و فساد انسانی تلاش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه کار قضاوت بسیار پیچیده است، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌دانستند که اگر در آینده حکومتی مبتنی بر احکام الهی و دین شکل بگیرد، در رأس دستگاه قضا کسی نیست که بهره‌مند از علم غیب باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مردم و توده‌ها نسبت به پیچیدگی کار دستگاه قضا اطلاعی ندارند، تصریح کرد: امروز شرایط و بستر برای رسیدن به افق‌های جدید و روشن‌تر وجود دارد و بسیاری از تحولات نیز به دست مهندسان جوان و با پیشرفت علم در عرصه‌های گوناگون رقم خورده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم توجه به مطالبات به‌حق مردم و جلب رضایت آنان افزود: کارها باید به‌گونه‌ای انجام شود که توده‌های مردمی احساس کنند همه چیز در مسیر تسهیل امور برای آنهاست اما متأسفانه این مسئله در بعضی دولت‌ها رعایت نمی‌شد در حالی‌که رضایت مردم اولویت است.

وی با بیان اینکه راه‌های فراوانی برای جلب رضایت مردم وجود دارد و در عین حال باید به قوانین و اصول دین نیز عمل کرد تصریح کرد: مردم گیلان هم نجابت دینی و اخلاق‌مداری خود را حفظ کرده‌اند و لذا بستر برای شکوفایی اقتصاد، مسائل فرهنگی و اعتلای فرهنگ، هم‌آوایی و هماهنگی میان مسئولان و رفع نیازمندی‌های جامعه وجود دارد اما گاهاً از بسترها خوب استفاده نشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تولید برنج در گیلان و مازندران تاکید کرد: گیلانی‌ها به کیفیت برنج و مازندرانی‌ها نیز به کمیت توجه دارند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه برخی غیربومیان در گیلان زمین خریدند و اقدام به دیوارکشی کرده و چندین سال به همان حالت نگه می‌دارند، اضافه کرد: در سال‌های اخیر سفر برخی غیربومیان به گیلان و خریداری زمین‌های مردم توسط آنان باعث متفاوت شدن قیمت‌های اراضی در این استان شد اگر این افراد با سرمایه خود اقدام به تولید و کارآفرینی کنند مسئله‌ای نیست اما آنها که به دنبال آسیب زدن هستند باید جلوی آنان گرفته شود.

امام جمعه رشت اضافه کرد: اگر برای این مسئله اقدام و فکر جدی نشود شاید کار به جایی برسد که گیلانیان حتی برای خودشان شالیزار برنج نداشته باشند و زمین‌هایشان را از دست بدهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422851

مهمترین اخبار ایران و جهان: