نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 12:07

امام حسین(ع) و دیدن خواب مادر در شب عاشورا/ وداع جانسوز با خواهر

در دهمین مجلس از «تعزیه‌خانه مهر»، همزمان با عاشورای حسینی، مجلس تعزیه «امام حسین(ع)» با سرپرستی و تعزیه‌خوانی احمد عزیزی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره با آغاز ماه محرم شاهد برگزاری مجالس تعزیه در نقاط مختلف کشور هستیم که علاقه‌مندان بسیاری دارد. گروه‌های تعزیه‌خوان در این ایام و در مقاطع مختلف زمانی به اجرای مجالس تعزیه می‌پردازند.

در گروه هنر خبرگزاری و با آغاز ماه محرم، تصمیم بر این شد که در دهه اول این ماه بخش‌هایی از مجالس تعزیه برگزار شده در سال‌های گذشته منتشر شود.

از این رو احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه تصاویری از مجالس تعزیه‌ای را که پیش از این برگزار کرده در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

این مجالس تعزیه در قالب طرح «تعزیه‌خانه مهر» منتشر می‌شود و دهمین مجلس «تعزیه‌خانه» در روز عاشورای حسینی اختصاص به مجلس تعزیه «امام حسین (ع)» دارد.

در این مجلس تعزیه که سال ۱۳۸۸ توسط گروه تعزیه «حضرت سیدالشهدا (ع)» به سرپرستی احمد عزیزی در تکیه شوفرها اجرا شده است، وداع امام حسین (ع) با حضرت زینب (س) و اهل بیت خود بسیار جانسوز است. وداعی که در لحظه‌ای از آن سیدالشهدا (ع) به خواهر می‌گوید که در خواب با حضرت فاطمه زهرا (س) ملاقات و گفتگو کرده است؛ «مادرم می‌گفت فردا شب حسین (ع) مهمان ماست».

احمد عزیزی شبیه امام حسین (ع)، محمود معینی شبیه حضرت زینب (س)، علی قویدل شبیه شهربانو، خلیل رضایی شبیه وزیر سلطان قیس، یوسف عزیزی شبیه سلطان قیس، محمد سیف شبیه عبدالله، مجید بنی‌علی شبیه حضرت جبرئیل، حمید سیف شبیه حضرت رقیه (س)، مرتضی صفاریان شبیه شمر، رضا لنکرانی شبیه ابن سعد، حمید حیدری شبیه اشعث کندی، محمد ناصری شبیه حرمله، شبیه‌خوانان مجلس تعزیه «امام حسین (ع)» هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1411895

مهمترین اخبار ایران و جهان: