نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:17

مقاومت بر روی ارزش ها از شاخصه های مکتب حسینی است

اراک- امام جمعه اراک گفت: مکتب عاشورا دانشگاه بزرگ عاشقان و دلدادگان الهی است و مقاومت بر روی ارزش های اسلامی از شاخصه های مکتب حسینی است. 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پایه اول پیشرفت، کمال و سعادت انسان و جامعه تقوا، عبودیت و بندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تقوا، عشق و ولایت الهی مهمترین دلیل شیرین بودن شهادت برای یاران سیدالشهدا (ع) در حماسه عاشورا است و حقیقت عاشورا تقوا و امربه معروف و نهی ازمنکر است.

وی ادامه داد: لازمه آراسته شدن جامعه اسلامی به تقوا حفظ و تعظیم شعائر اسلامی است و لذا مجالس امام حسین (ع) باید پر رونق، مملو از معرفت و شور و شعور حسینی اقامه شود.

امام جمعه اراک تاکید کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام امام حسین (ع) و برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی و احیای امربه معروف و نهی از منکر تشکیل شد.

وی بیان کرد: راه و مکتب امام حسین (ع) راه عزت، سعادت و سربلندی ملت ایران است و امروز جوانان و نوجوانان باید با سیره و مکتب حسینی به خوبی آشنا شوند.

دری نجف آبادی افزود: مکتب امام حسین (ع) دانشگاه بزرگ عاشقان و دلدادگان الهی است و استقامت و مقاومت بر روی ارزش‌های اسلامی از شاخصه‌های مکتب حسینی است و ملت ایران امروز با تکیه بر سیره امام حسین (ع) قله‌های بلند پیشرفت را فتح خواهد نمود و افتخار می‌کند بر سر سفره امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی حسینی (ع) کریمانه بودن در همه ابعاد زندگی است، افزود: دین اسلام دین کرامت است و قرآن کریم همه را به کرامت دعوت کرده است و لذا کرامت عنصر مهمی است که در کلیه برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه کارنامه انقلاب اسلامی با وجود برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف درخشان است، گفت: نقاط قوت آن از نقاط ضعفش بیشتر است و مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری در عاشورای امام حسین (ع) افتخار آفریدند و به دشمنان که به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در این آئین بودند، نشان دادند تا آخرین نفس پشت سر مقام معظم رهبری از اسلام و قرآن دفاع می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام صحنه‌ها حضور پررنگ و دشمن شکن داشته و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

دری نجف آبادی با یادآوری شهادت امام زین العابدین در دوازدهم مرداد ماه امسال، گفت: امام زین‌العابدین (ع) پس از عاشورا رنج‌ها و سختی‌های بسیاری متحمل شدند و این امام همام یکی از یادگاران حادثه عاشورا و کربلا بود.

امام جمعه اراک با یادآوری روز پنجم مرداد ماه سالروز تأسیس نماز جمعه در انقلاب اسلامی، گفت: عاشورا و نماز جمعه ۲ سفره بزرگ و با عظمت برای احیای دین و زنده نگاه داشتن اسلام است.

دری نجف آبادی بیان کرد: همچنین پنجم مردادماه به نام روز ایثار و شهادت کلانشهر اراک نامگذاری شده و مردم این شهر در این روز در سه حادثه، ۲۰۷ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: مردم ولایت مدار کشور و استان مرکزی همواره و در تمامی صحنه‌ها با پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی از امنیت کشور دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند برخی افراد مسئله‌دار به بهانه‌های جزئی، به عاشورا، انقلاب، روحانیت و اسلام توهین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: برخی افراد فاسد و خودفروخته ابزار دست دشمنان اسلام قرار گرفته و با بهانه‌های جزئی به دنبال آشوب در کشور هستند و مردان انقلاب باید هوشیار باشند و تحت تأثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412795

مهمترین اخبار ایران و جهان: