نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 14:38

شاخص‌های اقتصادی در کردستان باید روند رو به رشد داشته باشد

استاندار کردستان گفت: در مجموعه شاخص‌های اقتصادی نیازمند حرکت رو به رشد هستیم ضمن اینکه باید زیرساخت مساعد برای رشد و ارتقاء این شاخص فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با قدردانی از قادرزاده معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی اظهار داشت: وی از کسانی است که فکر انقلابی دارد و در مجموع نیروی انقلابی تعریف می‌شوند و تجارب خوبی نیز به خصوص در مسائل علمی دارند.

وی افزود: برای جایگزینی این معاونت به دنبال گزینه مناسب و توانمندی بودیم و امیدواریم شاهد ارتقا در شاخص‌های مختلف این حوزه باشیم‌.

استاندار کردستان گفت: در مجموعه شاخص‌های اقتصادی مولفه‌هایی هستند که با موضوعات مختلفی در ارتباط است و تغییر در هر شاخص نیازمند تغییر در مولفه‌ها باشد لذا در این مسیر باید حرکت رو به رشد مد نظر باشد ضمن اینکه باید زیرساخت مساعد برای رشد و ارتقاء وجود داشته باشد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در کردستان ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم، یادآور شد: اما زیرساختی‌های کافی وجود ندارد و شاخص امنیت که بستر اصلی فعالیت های اقتصادی است در دهه اول انقلاب در این استان کمتر بوده و اکنون می‌توان گفت از این نظر نسبت به استان‌های دیگر از امنیت پایدار تری برخورداریم و این در جریان اغتشاشات به اثبات رسید.

استاندار کردستان گفت: به غیر از امنیت، تورم و بیماری‌های اقتصادی،  استان‌هایی مانند کردستان را بیشتر از سایر نقاط تحت فشار قرار داد.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی استان باید نقش اصلی را که همان هماهنگی امور اقتصادی به نحو احسن انجام دهد و  ارتباط مناسبی با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داشته باشند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان باید قوت گیرد و ما باید تسهیل گر این موضوع باشیم، خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری فقط به معنای پرداخت وام و تسهیلات نیست، بلکه این موضوع باید کمترین دغدغه باشد و باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد  و سرمایه‌گذاری امنتی لازم نیز تامین شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی باید کار مطالعاتی دقیق انجام شود، افزود: بحث بیکاری و درآمد سرانه خانوارها در این معاونت باید مورد بررسی قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

وی بر لزوم ارتباط با شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت:  ارتباط با وزارت کشو نیز بسیار مهم است.

لزوم تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و بروزرسانی تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با اقلیم کردستان عراق، دیگر مطالبی بود که زارعی‌کوشا به آن اشاره کرد.

در این جلسه از خدمات حامد قادرزاده تقدیر و علی نوری به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان منصوب شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1416007

مهمترین اخبار ایران و جهان: