نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 02:07

کره‌شمالی باز هم موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن «شلیک کرد»

شبکه دولتی ژاپن (NHK) روز سه‌شنبه از شلیک دو موشک بالستیک از طرف کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیون ملی ژاپن (NHK) روز سه‌شنبه از شلیک دو موشک بالستیک به سمت آب‌های دریای ژاپن خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه به نقل از رسانه دولتی ژاپن نوشت: گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که پیونگ یانگ امروز سه‌شنبه دو موشک بالستیک آزمایش کرد و هر دو موشک پس از شلیک، ظاهراً در آب‌های بین‌المللی دریای ژاپن فرود آمد.

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته، خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش یک موشک بالستیک جدید دیگر از نوع «هواسونگ – ۱۸» خبر داد.

این تازه‌ترین آزمایش موشکی توسط پیونگ یانگ در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن با اقدامات تحریک‌آمیز خود و استقرار زیردریایی هسته‌ای خود در سواحل کره جنوبی تنش‌ها علیه پیونگ یانگ را افزایش داده است.

در همین زمینه، ساعاتی پیش از این آزمایش موشکی در هفته گذشته، یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا مجهز به موشک کروز وارد بندر پوسان در کره جنوبی شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده بود که این آزمایش موشکی زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، انجام شد.

طبق این گزارش، این موشک بالستیک تا ارتفاع ۶ هزار و ۶۴۸ کیلومتری اوج گرفت و مسافتی ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کرد.

مقامات نظامی ژاپن و کره جنوبی گفتند کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما را مورد آزمایش قرار داد که پس از ۷۴ دقیقه حرکت در آب‌های نزدیک ژاپن فرود آمد.

یک مقام ژاپنی هم با اشاره به پرواز ۷۴ دقیقه‌ای این موشک بالستیک گفته بود، این طولانی‌ترین مدت زمان حرکت یک موشک کره شمالی بود.

رسانه‌های ژاپنی می‌گویند: این موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی در ۲۵۰ کیلومتری غرب جزیره «اوکوشیری» در «هوکایدو» فرود آمد.

پیونگ یانگ در روزهای اخیر شکایات شدیدی علیه اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌آفرین آمریکا و متحدانش داشته و از جمله هواپیماهای جاسوسی آمریکا را به نقض حریم هوایی مناطق اقتصادی کره شمالی متهم کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370907

مهمترین اخبار ایران و جهان: