نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:15

«شولتز» برای ارسال موشک کروز به اوکراین تحت فشار است

شمار قانونگذاران آلمانی که خواهان ارسال تسلیحات نظامی پیشرفته به اوکراین هستند، رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، صدراعظم آلمان برای ارسال موشک‌های کروز به اوکراین تحت فشار هم حزبی‌های خود قرار دارد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان تحت فشار فزاینده ای برای ارسال موشک های کروز به اوکراین در راستای حمایت ضدحمله ارتش اوکراین علیه روسیه است.

دو قانونگذار از حزب سوسیال دموکرات، حزب صدر اعظم آلمان، اخیراً به گروهی از قانونگذاران آلمانی پیوسته اند که خواهان ارسال موشک ها کروز به کی یف هستند.

«آندریاس شوارتز» از هم حزبی های شولتز به روزنامه اشپیگل گفت: ضدحملات اوکراین در حال تزلزل است. اوکراین نیروی هوایی قابل توجهی برای پشتیبانی از ضدحملات خود ندارد.

این قانونگذار آلمانی افزود که تنها موشک های هدایت شونده مانند موشک های کروز تاروس است که به ارتش اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه و بازپس گیری قلمرو خود کمک می کند.

«نیلز اشمید» سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در مصاحبه ای گفت که او احتمال ارائه موشک هایی مانند تاروس به اوکراین را رد نمی کند.

رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت که کشورش موشک‌های دوربرد «اسکالپ» را از فرانسه دریافت کرده است.

«ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ویدئویی که به مناسبت روز نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی وی منتشر شد، یکی از موشک‌های دریافتی اسکالپ را نشان داد.

پیشتر، «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه گفته بود که پاریس با انتقال موشک‌های دوربرد اسکالپ به اوکراین به شرط عدم استفاده در خاک روسیه موافقت کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430951

مهمترین اخبار ایران و جهان: