نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 20:50

آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- ‌مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل همزمان با هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضا قلیزاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان کتابخانه مرکز استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل همزمان با هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بخش‌های دیگر کتابخانه نیز در حال تکمیل است، افزود: در تلاش هستیم تا مبلمان، تجهیزات و فضاهای موجود در داخل کتابخانه مرکزی را به‌روزرسانی کنیم که از آن جمله کمد اعضا، بخش. وی. آی. پی و قسمت‌هایی دیگر نوسازی شده‌اند و برای اولین بار وب کیوسک‌ها را نیز راه اندازی کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزاری آموزش سفالگری برای اولین بار در سطح استان برای نابینایان را یادآور شد و گفت: اولین دستگاه چاپگر مخصوص نابینایان را در استان خریداری کردیم که قادر است متون نابینایان را به خط بریل چاپ کند.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه جنس کار فرهنگی با کارهای عمرانی تفاوت‌های بسیاری دارد، بیان کرد: کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگی به دلیل اینکه خیلی زودبازده و نمود خاصی در لحظه ندارند رغبت مسئولین نیز برای ارائه اعتبارات و بودجه کافی کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به حوزه فرهنگی باید بلندمدت باشد و به دلیل کیفی بودن فعالیت‌ها در فرهنگ نمی‌شوند صرفاً برخورد آماری و کمی با آن کرد و این مورد را باید مسئولین در نظر بگیرند و به اعتبارات فرهنگی نگاه هزینه‌ای نداشته باشند بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431195

مهمترین اخبار ایران و جهان: