نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:07

کمبود نیروی انسانی دغدغه صنعت‌گران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: کمبود نیروی انسانی از دغدغه صنعت‌گران است و اگر سیستم آموزشی کشور با بازار کار ارتباط پیدا کند و نزدیک‌تر شود، خروجی آموزشی اثربخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان‌، آرش اخوان‌طبسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ظهر امروز در همایش فنی و حرفه‌ای اردستان، اظهار داشت: این اداره کل با ۵۴ مرکز دولتی و بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد در سراسر استان، بالاترین تعهد آموزشی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۶۰ هزار نفر در سال از آموزش‌های دولتی و تقریبا به همین میزان از آموزشگاه‌های آزاد در استان اصفهان، بهره‌مند می‌شوند همچنین فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های ثابت برای افراد جویای کار در پادگان‌ها، زندان و نواحی آسیب‌پذیر جامعه در چهار گروه فرهنگ، کشاورزی، صنعت و خدمات، فعالیت می‌کند.

اخوان‌طبسی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اتفاق در سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای استان در چند سال اخیر تغییر مدل آموزشی از عرضه‌محور به سفارش محور بوده است تا بتوانیم آموزش ها را در محیط واقعی کار و به صورت سفارشی انجام دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: شرط اصلی در روش سفارش‌محور این است که با بنگاه‌های اقتصادی ارتباط قوی برقرار، نیاز بنگاه‌‌ها احصا و متناسب با نیاز واحدهای اقتصادی برای رفع مشکل آن چرخه آموزش شروع شود  این روش نوعی تغییر نگرش در آموزش است و تاکنون بخشی از آموزش‌ها را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه روش سفارش‌محور با ضمانت کامل اشتغال پیش می‌رود، ادامه داد: طرح تابستانه مهارت برای دانش آموزان دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال،در تابستان سال جاری در مراکز فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اجرا شد تا بتوان از فراغت دانش آموزان در ایام تابستان به خوبی استفاده شود.

اخوان‌طبسی اضافه کرد: با بسیاری از دستگاه‌ها و صنایع بزرگ استان تفاهم‌نامه منعقد شده و طرح ویژه‌ای را برای خانواده شاغلین داریم تا فرزندان آن‌ها با نیازسنجی و استعدادیابی درست و مهارت‌آموزی جهت‌گیری تحصیلی خوبی داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از دغدغه صنعت‌گران است، تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مسؤولین در رده‌های مختلف کشور چالش بیکاری و آسیب‌های آن در سطح جامعه است اگر سیستم آموزشی کشور با بازار کار ارتباط پیدا کن و نزدیک‌تر شوند، خروجی آموزشی اثربخش خواهد بود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434207

مهمترین اخبار ایران و جهان: