نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:49

تشکیل ۶ کارگروه تخصصی حمایت از جوانی جمعیت در استان مرکزی

اراک- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرکزی گفت: در راستای شکل گیری حلقه های میانی ستاد مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۶ کارگروه تخصصی در این ستاد تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا تاج آبادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به برکات سپردن کارها به مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص کارهای مردمی و سپردن کارها به مرد، تأکیدات فراوانی دارند و با توجه به این نگاه و تکیه بیانات مقام معظم رهبری باید در خصوص جمعیت و حمایت از خانواده گام‌های بلندی برداریم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرکزی افزود: در هر مقطعی زمانی که کارها به مردم سپرده شده گشایش‌های بزرگی صورت گرفته و برکات مؤثری نیز به همراه داشته و سپردن مسئله جمعیت به مردم قطعاً برکات زیادی خواهد داشت و می‌تواند بحران را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای مردمی کردن مسئله جمعیت و حمایت از خانواده در استان ستاد مردمی حمایت از خانواده و جمعیت استان مرکزی تشکیل شده، گفت: این ستاد از شورای فرهنگ عمومی مصوبه گرفته و هدف از تشکیل این ستاد راه اندازی حلقه‌های میانی است.

تاج آبادی افزود: حلقه‌ها میانی نیازمند حمایت همه جانبه از دستگاه‌ها و ادارات هستند و لذا همه دستگاه‌ها باید مسئله حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در برنامه‌های سال آینده ببینند و در بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر در سال آینده به مسئله جمعیت توجه نشود قطعاً دچار مشکل و به نوعی بحران خواهیم شد و این نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌ها از حلقه‌های میانی ستاد مردمی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرکزی بیان کرد: در راستای شکل گیری حلقه‌های میانی ستاد مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۶ کارگروه تخصصی در این ستاد تشکیل شده که کارگروه هنر و رسانه، نشاط و سلامت، اشتغال و معیشت، حقوق و امنیت، اسلام و تربیت و آموزش و تبلیغ از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان خرد جمعی و بهره گیری و پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی است، گفت: کارگروه‌های تخصصی ستاد باید تحت حمایت همه جانبه دستگاه‌ها قرار گیرند.

تاج آبادی افزود: در مرحله هوشیار سازی، تشکیل حلقه‌های میانی را در دستور کار داریم و مردم را به میدان افزایش جمعیت دعوت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری مسئله جمعیت است و این نیازمند عزم ملی و حمایت همه جانبه است و خوشبختانه این عزم در دولت سیزدهم وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038451

مهمترین اخبار ایران و جهان: