نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 20:25

سهم اشتغال امسال سنندج ۱۰۲ درصد تحقق یافت

فرماندار سنندج ضمن گلایه از برخی بانک‌ها در زمینه عدم جذب اعتبارات اشتغالزایی، از تحقق ۱۰۲ درصدی سهم این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری در جلسه هماهنگی برگزاری جشن اشتغال شهرستان‌های استان اظهار داشت: از ابتدای دولت دو دغدغه مهم استاندار اشتغال و مسکن بود که در دو حوزه موفقیت‌های زیادی که با کاری جهادی صورت گرفت اما کماکان باید همچنان مسکن و اشتغال دو اولویت اصلی استان باشد.

فرماندار سنندج افزود: تعهد اشتغال سنندج به عنوان مرکز استان در سطح کشور آمار قابل توجهی بود و حتی تحقق اشتغال در این شهرستان از برخی استان‌های دیگر بیشتر بود که این مهم با کار تیمی و همراهی ادارات محقق شد.

وی با بیان اینکه همچنان اشتغال را به عنوان اولویت اصلی دنبال می‌کنیم، خاطر نشان کرد: بیشترین سهم اشتغال در شهرستان سنندج مربوط به کمیته امداد، اداره تعاون،کار و رفاه، بهزیستی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و بنیاد برکت بود و عملکرد بسیار بالایی داشتند.

عسکری معرفی و شناخت ظرفیت‌ها در همایش اشتغال استان فرصتی مناسب دانست و گفت: باید تمرکز ویژه‌ای در روستاها داشته باشیم و اگر بتوانیم اقتصاد و اشتغال را سمت روستا ببریم، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهری نیز مرتفع می‌شود.

فرماندار سنندج گفت: نگاه به اشتغال حوزه جوانان باید به صورتی ویژه باشد لذا جوانان نباید به پشت میزنشینی امیدوار باشند بلکه باید به سمت خوداشتغالی پیش بروند.

وی ادامه داد: سهم اشتغال سنندج در سال جاری ۷ هزار و ۴۴۲ شغل است که تاکنون ۷ هزار و ۵۹۹ شغل معادل ۱۰۲ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

عسکری ضمن تشکر از بانک‌هایی که اعتبارات سال جاری را پرداخت کرده‌اند از دیگر بانک‌هایی که اعتبارات خود را جذب و پرداخت نکرده‌امد گلایه کرد و خاطرنشان کرد: تعدادی از بانک‌های استان هم در زمینه جذب اعتبارات بسیار ضعیف عمل کردند به گونه‌ای  جذب اعتبارات بانک‌های استان سال گذشته ۹۰ درصد بود اما در سال جاری ۳۸ درصد بوده است.

وی در پایان گفت:  بسیاری از پرونده‌ها در بانک‌ها آماده پرداخت است و مشکلی ندارند که بانک‌ها باید این اعتبارات را نهایتا تا پایان سال پرداخت کنند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038807

مهمترین اخبار ایران و جهان: