نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 17:35

پیشگیری از جرم و آسیب نیاز به صرف هزینه های مالی زیاد ندارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان کمیجان گفت: پیشگیری از جرم و آسیب ، همیشه نیاز به صرف هزینه های مالی زیاد ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن خیرمند، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان کمیجان گفت: باید این تفکر زائد را از ذهن زدود که برای تحقق پیشگیری از وقوع جرم و آسیب لزوما باید منابع مالی غنی داشت و با صرف هزینه های زیاد این مهم را صورت داد چرا که بعضاً مشاهده شده با به کار بستن حداقل منابع مالی پیشگیری از آسیب ها و حوادث سنگین به نحو مطلوب صورت پذیرفته است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: توجه به حفظ سلامت جسم و روان کودکان اهمیت بسیار فراوانی دارد و آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم همین کودکان امروز مدیران،پزشکان، معلمان و.. آینده هستند که شکل گیری صحیح شخصیت آنان از همین دوره و دوریشان از آسیب های اجتماعی مختلف جامعه ای سالم و مترقی را برای ما به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: قانون حمایت اطفال و نوجوانان که عمر زیادی از تصویب و لازم الاجرا شدن آن نگذشته، از تاسیسات بسیار خوب در راستای مراقبت از کودکان در برابر آسیب هاست که دستگاه قضایی استان به طور جدی پیگیر اجرای صحیح و اثرگذار این قانون در سطح استان است و متخلفان از مفاد این قانون بدون هیچگونه مسامحه ای، مطابق قانون مجازات می شوند.
محسن خیرمند گفت: نظام مراقب از دانش آموزان که به اختصار میز نماد گفته می شود در مدارس استان یکی از اقدامات بسیار مهم و اثرگذار در راستای شناسایی دانش آموزان آسیب دیده یا در معرض آسیب است که به صورت موردی در فضایی مناسب و به دور از تنش تلاش در جهت بررسی شرایط دانش آموز آسیب دیده با حضور کارشناسان تخصصی صورت میپذیرد.
این مقام قضایی گفت: افزایش آمار طلاق در شهرستان کمیجان به نسبت شرایط اقلیمی و فرهنگی آن به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشدو موید این امر است که نیاز به برنامه ریزی بهتر  جهت آگاه سازی و ارائه آموزش های لازم به جوانان پیش از ازدواج ضرورتی غیر قابل انکار است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در پایان گفت: با توجه به گستردگی و اهمیت هماهنگی دستگاه ها در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب لازم است که فرمانداران محترم شهرستان ها به عنوان نماینده ی عالی دولت حدااکثر نظارت را بر عملکرد دستگاه های شهرستان در جهت تکالیفی که برعهده شان است صورت دهند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079695

مهمترین اخبار ایران و جهان: