نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 03:54

مرکز «الاسیر»: دشمن اسرائیلی را از قانون اعدام اسرا پشیمان خواهیم کرد

مرکز الاسیر فلسطین تأکید کرد که تحصنهای گسترده‌ای در محکومیت قانون اعدام عاملان استشهادی برگزار خواهد کرد تا این قانون لغو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز الاسیر فلسطین شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که در اعتراض به مجازات اعدام برای اسرای فلسطینی که عملیات استشهادی انجام داده‌اند، تحصنهای گسترده در راه است.

این جنبش خبر داد، اسرای فلسطینی قرار است در اعتراض به این اقدام، دست به تحصنهای گسترده‌ای بزنند و در آن، همه گروههای فلسطینی نیز شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری سوا به نقل از الاسیر گزارش داد، قرار است این تحصنها، با اعتصاب غذای نامحدود در آغاز ماه مبارک رمضان شروع شود و این اقدامات فقط یک هدف را دنبال می‌کند: اعتصاب برای آزادی همه اسرا.

این جنبش با اشاره به اینکه اعتراضات اسرا به اقدامات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی، وارد هفدهمین روز شده است، خاطر نشان کرد: ظاهرا او (بن گویر) و اطرافیانش هنوز پیام ما را درک نکرده‌اند و به ماهیت مردم فلسطین که از حق خود عقب نخواهند نشست، واقف نیستند.

الاسیر با اشاره به اینکه اسرا به نافرمانی تا شکست زندانبانها ادامه خواهند داد، تصریح کرد، قانون اعدام اسرا نشانگر کینه رژیم صهیونیستی است، ولی این مسئله، برای اسرای فلسطینی، شهادت به حساب می‌آید.

این جنبش با تأکید بر اینکه در هنگام تصویب نهایی این قانون، دشمن صهیونیستی را پشیمان خواهند کرد، از ملت فلسطین خواست که با این تجاوز آشکار علیه اسرا مقابله کنند.

با افزایش حملات رژیم موقت صهیونیستی به اسرای فلسطینی، ۱۲۰ اسیر فلسطینی در زندان «النقب» دهم بهمن ماه گذشته اعلام کردند که در اعتراض به سرکوب خود توسط صهیونیستها، اعتصاب غذا می‌کنند.

گروههای مقاومت فلسطین اخیرا چند نشست برای حمایت از اسرا برگزار کردند که به واسطه‌ها در این باره هشدار دادند و گفتند که این وضعیت ممکن است باعث جرقه و در نهایت انفجار اوضاع شود.

مقاومت فلسطین هشدار داد که هر گونه آسیبی به اسرا، پیامدهایی در داخل و خارج از زندانهای صهیونیستهای خواهد داشت؛ زیرا اقداماتی که علیه آنان صورت می‌گیرد، برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست مفتضحانه‌ای است که به خاطر عملیات استشهادی در قدس اشغالی متحمل شدند.

 اسرای فلسطینی می‌گویند که با روی کار آمدن ایتامار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، فشارها بر آنها افزایش یافته است و صهیونیستها قصد دارند شیوه زندگی اسرا را تغییر دهند. دادگاه عالی قدس اشغالی هم روز گذشته با صدور حکمی، مدت زمان زندان شش اسیر فلسطینی را افزایش داد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069195

مهمترین اخبار ایران و جهان: