نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 17:17

ملت یمن از راه مسالمت آمیز یا به زور حق خود را خواهد گرفت

«ضیف الله الشامی» ضمن قدردانی از مردم یمن برای حضور گسترده در راهپیمایی و اعلام مخالفت با حضور بیگانگان در کشورشان، گفت آنها به شیوه های مسالمت آمیز یا به زور حق خود را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: راهپیمایی گسترده مردم یمن در شهرهای مختلف، گواه روشنی از تعهد آنها به ادامه مسیر در پشت رهبری یمن برای حمایت از آرمان‌های خود و مسائل محوری امت اسلامی است.

بر اساس این گزارش، «ضیف الله الشامی» افزود مردم یمن می‌توانند از راه مسالمت آمیز یا با زور حقوق خود را به دست آورند و اگر دشمنان بخواهند طفره بروند یا از تعهدات خود شانه خالی کنند، سلاح‌های ما برای مقابله با آنها آماده است.

گفتنی است که راهپیمایی اعلام وفاداری به شهید «صالح الصماد» رئیس فقید و شهید شورای عالی سیاسی یمن و اعلام همبستگی با مردم فلسطین در شهر صعده در شمال یمن برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات بر رد هرگونه حضور نظامی خارجی کشورشان تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در راهپیمایی صعده در بیانیه پایانی ضمن اشاره به نقش آمریکا در تجاوز علیه یمن و دستور واشنگتن به ریاض برای به شهادت رساندن صالح الصماد، مانع تراشی آمریکا را در مسیر دستیابی به توافق برای حل بحران یمن محکوم کردند. همزمان با راهپیمایی صعده، راهپیمایی‌های مشابهی در استان‌های ضمار، الجوف، البیضاء، الضالع و رَیمه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054407

مهمترین اخبار ایران و جهان: