نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 18:44

روند انتخابات زودهنگام مجلس و شوراهای محلی در قزاقستان

مردم قزاقستان برای تعیین نمایندگان خود در پارلمان و شوراهای محلی به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رای‌گیری در انتخابات زودهنگام پارلمانی و شوراهای محلی قزاقستان از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز به وقت محلی با رقابت ۷ حزب سیاسی و ۵۲۵ نامزد مستقل آغاز شده است.

از جمعیت ۱۹ میلیون نفری قزاقستان، ۱۲ میلیون و ۳۲ هزار و ۵۵۰ شهروند واجد شرایط به منظور شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند و در سراسر این کشور ۱۰ هزار و ۲۲۳ صندوق رای دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مردم قزاقستان طی انتخابات امروز یکشنبه در این کشور، نمایندگان خود در پارلمان و شوراهای محلی را به مدت ۵ سال انتخاب می‌ کنند.

در سیستم جدید انتخاباتی قزاقستان برای تعیین ۹۸ کرسی پارلمان، ۶۹ نماینده به نمایندگی از احزاب سیاسی و ۲۹ نماینده نیز از مناطقی که دارای یک نماینده واحد در مجلس هستند، برگزیده خواهند شد. امروز معاونان شوراهای محلی در ۱۷ استان و ۳ کلان شهر نیز انتخاب خواهند شد.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات روند رای‌ گیری ساعت ۲۰:۰۰ (به وقت محلی) به پایان می رسد و انتظار می رود نتایج نهایی انتخابات ظرف ۱۰ روز آینده اعلام شود.

گفتنی است «قاسم جومارت توقایف» رئیس جمهور قزاقستان روز ۱۹ ژانویه سال جاری فرمان انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را امضا کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100695

مهمترین اخبار ایران و جهان: