نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 17:59

حفظ جایگاه علمی کشور مستلزم جهش در حوزه تحقیقات است/ تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به رقابت سنگین کشورهای منطقه خاورمیانه در ارتقای جایگاه علمی خود، گفت: ایران حائز رتبه برتر منطقه است و حفظ این جایگاه، مستلزم جهش یافتن و هدفمند شدن حوزه تحقیقات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادواره استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تحقیقات اثر بخش، کاربردی و محصول‌محور مورد تاکید وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توجه به امکانات و تعداد اعضای هیأت علمی خود از ظرفیت‌‌های پژوهشی بالایی برخوردار است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جایگاه دانشگاه در این حوزه روز به روز ارتقا یابد.

وی با ابراز امیدواری در مورد تسویه بدهی‌های چندساله در حوزه پژوهش از جمله پایان‌نامه‌ها، حق داوری‌ها و ... تا پایان سال‌جاری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کلان‌منطقه ۶کشور با محوریت دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق شد متولی اجرای یکی از طرح‌های تحقیقاتی سلامت‌محور در سطح کشور شود و در صورتی که این طرح منجر به تولید محصول شود، موجب پیشرفت دانشگاه خواهد شد.

بختیاری با اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی پروژه پارک علم و فناوری دانشگاه، از افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه در حوزه تحقیقات در سال ۱۴۰۲، راه‌اندازی آزمایشگاه GMP در پارک علم و فناوری است تا محققین بتوانند در آن به راحتی به کارهای تحقیقاتی خود بپردازند و حتی برای محصولات خود گواهینامه دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن ادای احترام به مقام علمی استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده، عضو سابق شورای پژوهشی و معاون اسبق تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: وی نماد یک پژوهشگر برتر بودند و با وجود اینکه موفق به فتح قله‌های علمی شده و در سطح ملی و بین‌المللی مطرح بودند، همواره با نهایت تواضع، تحقیقات جدید را پیگیری می‌کردند.

وی تصریح کرد: رمز ماندگاری در عرصه علم و پژوهش و به جا گذاشتن باقیات صالحات برای آیندگان، پیروی از راه و رسم این بزرگان است.

اصلاح ساختار کمیته تحقیقات دانشجویی

در ادامه این مراسم  صمد ندری، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان به ارائه گزارشی از دستاوردهای یکساله این معاونت پرداخت و گفت: اصلاح ساختار کمیته تحقیقات دانشجویی، تدوین آئین‌نامه مالکیت فکری و تصویب آن در هیأت امنای دانشگاه، جذب اعتبارات برای اجرای طرح‌های محصول‌محور، تاسیس کتابخانه جدید در دانشکده دندانپزشکی، افزایش خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تا ساعت 22 و برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوعات متنوع از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به تدوین آئین‌نامه انتخاب پژوهشگر نمونه در معاونت تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات با هدف ارائه خدمات و درآمدزایی و عقدقرارداد عاملیت صندوق پژوهش و فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن اهدای لوح یادبود به فرزند استاد فقید دکتر سقراط فقیه‌زاده، از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی زنجان تقدیر به عمل آمد.

 شمس‌الدین اطهاری و کامیار منصوری اساتید علوم پایه دانشکده پزشکی، حسین چیتی و مریم جامه‌شورانی اساتید علوم بالینی دانشکده پزشکی، علی رمضانی از دانشکده داروسازی، حسن حسن‌زادآذر از دانشکده بهداشت، آرش فرزان از دانشکده دندانپزشکی، سعیده نوروزی از دانشکده پرستاری ابهر، نسرین حنیفی از دانشکده پرستاری مامایی، آذین نوریان به عنوان فناور برتر، اصغر فضائلی و حسن آهنگر به عنوان داوران برتر، نگین پارسامنش به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی بیماری‌های متابولیک، حسین دانافر به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی زیست‌فناوری دارویی، اعظم ملکی به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی سلامت اجتماعی، علی شرفی به عنوان پژوهشگر برتر مرکز تحقیقاتی داروشناسی کاربردی، عزیز ملکی و محمدعلی شهبازی به عنوان برگزیدگان مقاله پراستناد، میرزاعلیزاده به عنوان پژوهشگر جوان، ندا محسن‌پور به عنوان پژوهشگر غیرهیأت‌علمی برتر و الناز خوش و اکرم خان‌محمدی به عنوان پژوهشگران برتر در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046751

مهمترین اخبار ایران و جهان: