نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 16:23

سیستان و بلوچستان در روز مبعث یکپارچه شورو سرور شد

نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) یکپارچه شادی، نشاط، سرور و معنویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) یکپارچه شادی، نشاط، سرور و معنویت است.

مردم مومن و ولایتمدار این استان با آذین بندی معابر و پخش نقل، شربت و شیرینی، برگزاری آیین‌های مختلف مبعث پیامبر اکرم(ص) را جشن گرفتند، حضور نوجوانان و جوانان در این آیین‌های جشن و سرور یکی از جلوه‌های زیبای این جشن هاست که رونق خاصی به این محافل معنوی بخشیده است.

نورافشانی در اماکن عمومی و برگزاری جشن ولادت در برخی مساجد شهر زاهدان از دیگر برنامه‌های شب گذشته بود، بسیاری از جوانان دختر و پسر شیعه و سنی به میمنت شب عید مبعث زندگی مشترک خود را با جشن و سرور آغاز کردند.

همچنین شب گذشته ویژه‌برنامه "شب مبعث" در مساجد و تکایا سیستان و بلوچستان برگزار شد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم، راهپیمایی خانوادگی، جشن‌های روح افزا و شادی آور با حضور اقشار مختلف مردمی بویژه ورزشکاران و فرهنگ دوستان اهم ویژه برنامه‌های عید مبعث در سیستان و بلوچستان را تشکیل دادند.

نام‌گذاری ۱۱ هزارنفر با نام مبارک پیامبر مکرم اسلام(ص) در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت‌احوال سیستان و بلوچستان می‌گوید: نام پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ترکیبات آن و القاب ایشان ، بالاترین انتخاب را در بین اسامی فرزندان پسر در استان دارا بوده و اولین انتخاب خانواده ها برای فرزندان پسر است.

رضا راحت دهمرده افزود: در سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۱ هزار پسر در سیستان و بلوچستان با نام محمد و ترکیبات نام ایشان و القاب نبی مکرم اسلام نام‌گذاری شده‌اند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043307

مهمترین اخبار ایران و جهان: